عارف شادکام ظهر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طی روزهای گذشته چهار راس مرال در پارک سیاهداران تلف شده بود و روز گذشته نگهبانان پارک، لاشه دو مرال ماده دیگر را در پارک پیدا کردند.
وی اظهار کرد: با حضور دامپزشک شبکه دامیزشکی تالش در پارک، لاشه ها معاینه و یک لاشه برای تشخیص علت مرگ مرال ها کالبد شکافی شد و به محض مشخص شدن علت، اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: پارک سیاهداران توسط اداره های حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی تالش کنترل می شود و به خونگیری از مرال های زنده و تزریق واکسن های مورد نیاز و کنه زدایی مرال ها نیز اقدام کردیم.
شادکام افزود: سابقه تلف شدن مرال به علت درگیری با حیوانات دیگر در پارک وجود دارد، اما تاکنون مرالی به دلیل بیماری تلف نشده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: سرشماری مرال ها به علت احتمال وجود آنها در داخل جنگل، کار سختی است اما از سال 87، تعداد آنها 19 راس بوده و اکنون 6 راس تلف شده است.
شهرداری تالش نیز اعلام کرد: پارک سیاهداران به مساحت 36 هزار هکتار در جنوب غربی هشتپر (مرکز شهرستان تالش) از سال 87 افتتاح شده و حدود 20 راس گوزن و مرال در آن نگهداری می شود و شهرداری با استقرار وسایل و تجهیزات تفریحی نظیر سورتمه ریلی، بخشی از آن را به منطقه ای گردشگری تبدیل کرده است.
سیاه داران در گذشته، یکی از نقاط روستایی تالش بوده و به علت داشتن درختان سیاه و بلند بلوط و آزاد، به این نام مشهور شده است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و مناطق گردشگری نظیر پارک سیاهداران، در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.