مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از مردم نوعدوست استان و با بیان این که مردم همیشه یار و یاور جمعیت هلال احمر در شرایط بحران هستند، افزود: کمک های نقدی و غیر نقدی مردم گیلان در 87پایگاه، شعبه، خانه هلال و 55 صندوق ثابت و سیار جمعیت هلال احمر سراسر استان جمع آوری شده است.
وی اظهار داشت: در ادامه کمک ها، مردم نیکوکار گیلان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 نزد بانک های سراسر کشور و یا با آسان ترین روش از طریق تلفن همراه با گرفتن کد دستوری#112* به هموطنان سیل زده کمک کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان این که حدود 40 هزار خانوار در سیل اخیر بین 10 تا 100 درصد منازل و لوازم خانگی شان آسیب دیده، خاطر نشان کرد: این کمک ها برای خرید لوازم خانگی و برخی ملزومات مورد نیاز دیگر برای آسیب دیدگان استفاده می شود.
وی بیان داشت: کمک های غیرنقدی مورد نیاز مردم سیل زده شامل اقلام بهداشتی (مایع دستشویی، صابون، مایع ظرفشویی، لباس ) مواد غذایی ( آب معدنی، برنج، روغن، حبوبات، قند و شکر، رب و چای، خرما و کنسروجات و کمپوت، اقلام زیستی (انواع وسایل گرمایشی، پتو، فرش و زیر انداز) است.
ولی پور خاطر نشان کرد: تاکنون، کمک های غیرنقدی مردم گیلان در قالب پنج کاروان به استان های سیل زده ارسال شده که در هفته های آینده نیز کمک های غیر نقدی در قالب کاروان به استان های تحت تاثیر حادثه سیل ارسال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی این استان شد و به 9نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.
پنجم فروردین ماه نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر، ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.
از سوی دیگر بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه طی دو هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاها و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.
همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.