به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا انصاری روز دوشنبه در جلسه امور بانوان در فرمانداری شهرستان رشت با بیان ضرورت توجه به آموزش و ارتقاء سطح کارایی دانش عمومی خانواده و بانوان افزود: توانمندی های بانوان در گرو آموزش و آگاهی دادن آنهاست.
وی اظهار داشت: در راه آموزش و آگاه کردن تنها نباید از ابزارهای سنتی استفاده کنیم در این باره توجه به ابزار رسانه و بهره گیری از آن بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر این که مشاوران امور بانوان ادارات در انسجام بخشی برای تجمع توانمندی های جامعه بانوان در قالب سمن ها و کانون ها برنامه ریزی داشته باشند، تصریح کرد: انسجام بخشی و تجمیع توانمندی های بانوان مشارکت زنان را به دنبال دارد.
وی با مهم دانستن آشنایی بانوان، جوانان و شهروندان با حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم بانوان، جوانان و شهروندان را با حقوق شهروندی آشنا کنیم، آن وقت مطالبه گری شان جدی تر می شود.
معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: آشناکردن جامعه زنان به قوانین و دستورالعمل های موجود و آشنایی آنها با حقوق شهروندی کمک زیادی برای رفع تنگناهای موجود در این رابطه است.
انصاری در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای حفظ سلامت جسمی، روحی و روانی بانوان بیان کرد: بایستی حداقل ورزش همگانی را در جوانان و خانواده ترویج دهیم.
وی با اشاره به پیچیدگی ها و گستردگی آسیب های اجتماعی و با بیان این که بایستی متناسب با این گستردگی ها برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: نسل جدید با امر و نهی تربیت نمی شود، بایستی ابزار کار و عملش را در اختیار داشته باشیم.
جلسه امور بانوان امروز دوشنبه با حضور مشاوران بانوان ادارات شهرستان رشت در فرمانداری برگزار شد.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.