جان احمد آقایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از جرائمی که منشاء آن خشونت است، موفقیت های خوبی کسب کرده ایم، افزود: طی سال 97 ، 15 درصد جرایمی که منشاء آن خشونت است نسبت به سال 96 کاهش یافته است.
وی با اشاره به فراوانی 10 جرایم اول استان اظهار کرد: ایراد و ضرب جرح عمدی، سرقت، توهین، تهدید، ایراد و ضرب غیر عمدی به واسطه وسائل نقلیه، تخریب ، نگهداری مواد مخدر و مالکیت ، کلاهبرداری ، مزاحمت ملکی و خیانت در امانت جرائمی هستند که بیشترین فراوانی را در استان دارند.
آقایی از ورود 273 هزار و 502 فقره پرونده به دادسراها و دادگاه های استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این میزان ورودی پرونده به دستگاه قضایی نسبت به سال 96 چهار درصد افزایش داشته که این امر نشان دهنده اعتماد مردم به دستگاه قضایی و حل و فصل اختلافات و تظلم خواهی از طریق این سیستم است.
وی با بیان اینکه در بحث تصادفات در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش قابل توجهی داشته ایم ، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اقدامات خوبی در درون و برون شهری راه ها و همچنین راهداری با مرمت جاده ها ، حاشیه زنی جاده ها و آشکارسازی نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات نقش موثری ایفا کردند.
آقایی تصریح کرد: از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه امسال 42 نفر قربانی جاده ای در استان داشته ایم که 10 نفر از این قربانیان زن و 32 نفر مرد بوده اند و تعداد تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 19 و دو دهم درصد داشته است.
وی گیلان را یکی از امن ترین استان های کشور خواند و گفت: خوشبختانه طی مدت یاد شده؛ در حوزه قتل عمد هیچ موردی در استان صورت نگرفته و سرقت های مسلحانه و آدم ربایی هم بسیار کم است .
آقایی با بیان اینکه در ارتباط با سرقت کاهشی نداشته ایم، تصریح کرد: از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه امسال یک هزار و 311 فقره سرقت در گیلان داشتیم که 265 فقره مربوط به سرقت منازل بوده که البته بیشتر سارقان غیربومی هستند و توسط پلیس دستگیر شده اند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان همچنین از پیش بینی 46 برنامه این معاونت طی سالجاری خبر داد و گفت: این برنامه ها در حوزه های وضعی، پیشگیری و مردمی ، قضایی ، فرهنگی و اطلاع رسانی پیش بینی شده است .
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.