به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه ها در فرمانداری آستارا گفت: آخرین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آستارا در اسفندماه سال گذشته 10 مصوبه مفید داشته اما هیچ کدام آنها عملیاتی نشده و اعضای خاطی پاسخگو باشند.
وی افزود: این شهرستان با پیشینه فرهنگی غنی به عنوان شهر کتاب شناخته می شود و سهل انگاری مسئولان عضو انجمن کتابخانه ها در جامه عمل پوشاندن به مصوبات آن، غیر قابل چشم پوشی است.
وی اظهار کرد: سرانه مطالعه در هر کشور جزو شاخص های توسعه محسوب می شود و دستگاه های متولی باید بستر فضای مطالعه را فراهم کنند.
رستم زاد بیان کرد: شهرداری ها طبق قانون، نیم درصد درآمد خود را ظرف دو هفته به حساب کتابخانه های عمومی آستارا واریز و گزارش آن را به فرمانداری اعلام کنند و ایجاد فضای سبز و شاداب سازی محیط کتابخانه ها را جدی بگیرند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم گفت: سال گذشته شهرداری آستارا 210 میلیون و شهرداری لوندویل 10 میلیون ریال از نیم درصد درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه ها واریز کردند.
آرزو عباس زاده افزود: میزان بدهی شهرداری ها به کتابخانه ها دو میلیارد و 65 میلیون ریال است و از سال 84، نیم درصد درآمد شهرداری ها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز و در پیشبرد برنامه های فرهنگی، هنری و امور عمرانی و جاری کتابخانه ها هزینه می شود.
وی بیان کرد: ساخت کتابخانه در روستاهای عنبران، خشکه دهنه و باغچه سرا در دستور کار است و در صورت اختصاص زمین و تامین اعتبار عملیاتی خواهد شد و ایجاد کتابخانه به افزایش سرانه فضای مطالعه آستارا کمک خواهد کرد.
چهار باب کتابخانه آستارا 45 هزار جلد کتاب و دو هزار نفر عضو دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.