به گزارش خبرنگار ایرنا، چند روز مانده به سال 98 زمانی که ایرانیان خود را برای آغاز سال جدید و شروعی دیگر آماده می کردند خبر سیل در گلستان و آوارگی تعدادی از هموطنانمان در این استان، موجب غم و انده مردم در سراسر کشور شد.
ساعت حدود 30: 14 دقیقه پنجمین روز از سال 98 بود که بار دیگر حادثه ناگوار و خبر اندوه بار سیل در دروازه قرآن شیراز و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم در این فاجعه، بار دیگر ایرانیان را در غم فرو برد.
اما داستان سیل سال جدید، به این جا ختم نشد، سیلاب تعدادی از شهرهای لرستان و خوزستان و خانه و کاشانه هموطنان مان در این استانها را فراگرفت و دار و ندارشان را به آب داد .
اگر چه سیل در این مدت هستی هموطنانمان را در این استان ها از بین برد، اما مردم سایر استان ها، هموطنان سیل زده را تنها نگذاشتند، مسئولان، امدادگران جمعیت هلال احمر، نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و مردم به یاری سیل زدگان شتافتند، خودجوش برای کمک به سیل زدگان پای کار آمدند.
نیروهای جهادی از مناطق مختلف به استان های سیل زده کشور شتافتند،خانه ها را از گل و لای پاک و غذای گرم و اقلام مورد نیاز مردم را توزیع کردند. در این بین نه تنها مردم کشورمان به یاری افراد گرفتار در سیل شتافتند بلکه کمک های انسان دوستانه برخی کشورها از جمله عراق و جمهوری آذربایجان نیز وارد کشور شد.
در جریان سیل در تعدادی از استان های کشور بسیاری از مدارس محل کسب علم و دانش تخریب شد، دانش آموزان نتوانستند بعد از پایان تعطیلات نوروزی در کلاس های درس حاضر شوند، دانش آموزان برخی از استان های درگیر سیل با تاخیر به مدرسه رفتند و برخی هم هنوز به مدرسه نرفته اند.
دانش آموزان سیل زده نیز تنها نماندند، در این مدت همکلاسی هایشان با اهداء کمک های نقدی و غیرنقدی و جمع آوری آن در مدارس به کمک آنها رفتند تا آنها نیز سال تحصیلی شان را به خوبی به پایان برسانند.
در جریان سیل اخیر در کشورمان پویش های مختلفی به اجرا درآمد، در این راستا نیز به منظور کمک دانش آموزان به همنوعانشان، پویش سیل مهربانی همکلاسی ها در حمایت از دانش آموزان مناطق سیل زده امروز (چهارشنبه) همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع)، با شعار هر مدرسه، یک پایگاه همدلی به همت شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی در سراسر کشور برگزار شد.
ترویج فرهنگ نوعدوستی، تلاش، ایثار و مشارکت جویی در بین دانش آموزان، همدلی و همراهی با دانش آموزان و خانواده های آسیب دیده از سیل اخیر و انسجام بخشی هدایای نقدی و غیرنقدی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء از اهداف این پویش عنوان شد.
دانش آموزان استان گیلان نیز همگام با سایر دانش آموزان کشور ، با همکاری چهار تشکل دانش‌ آموزی شامل اتحادیه انجمن‌ های اسلامی دانش‌ آموزان گیلان، بسیج دانش ‌آموزی، سازمان دانش‌ آموزی و هلال‌ احمر استان در سیل مهربانی شرکت کردند و با اهدا کمک های نقدی و غیرنقدی خود به یاری همسالان خود آمدند، هر کس هر میزان که می توانست کمک کرد.
پیشتر نیز دانش آموزان استان گیلان، با اهدا کمک های خود به یاری سیل زدگان شتافته بودند تا با کمک های نوعدوستانه ، گوشه ای از غم و اندوه همسالان خود در سیل اخیر بکاهند.
دانش آموزان برخی از واحدهای آموزشی استان گیلان در روزهای گذشته نیز با یادآوری شعر معروف سعدی با عنوان بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار، به یاری سیل زدگان در مناطق مختلف کشور شتافتند و با همسالان خود در جریان سیل اخیر همدردی کردند.
تاکنون چهار محموله کمک های مردمی از گیلان با مشارکت کمیته امداد، سپاه قدس گیلان، بهزیستی، آستان قدس رضوی و استانداری گیلان و تعدادی از سازمان های مردم نهاد به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.
بنا به اعلام جمعیت هلال احمر گیلان، مردم استان دو میلیارد و 495 میلیون ریال از کمک های نقدی را به سیل زدگان اهدا کردند که این کمک ها به جز کمک هایی است که گیلانی ها بصورت مستقیم به حساب 99999 هلال احمر و با کد دستوری 112# *780* واریز کردند.
استان گیلان دارای بیش از 391 هزار دانش آموز است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.