فرماندار شفت و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از 14 روستای بخش مرکزی و احمدسرگوراب بازدید و ضمن گفتگو با مردم به ویژه کشاورزان ، از پروژه های آب منطقه ای در این شهرستان بازدید میدانی کردند .

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی فرماندار شفت و وحید خرمی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با همراهی بخشداران و مدیران دستگاه‌های ذیربط از 14 روستای بخش مرکزی و احمدسرگوراب بازدید و ضمن گفتگو با مردم به ویژه کشاورزان، از پروژه‌های آب منطقه ای در این شهرستان بازدید میدانی کردند .

در نشستی که پیش از آغاز بازدید میدانی در دفتر فرماندار برگزار شد، روند اجرای شیوه‌نامه ساماندهی رودخانه‌ها و آببندان‌ها و راهکارهای تسریع در روند اجرای آن مورد بررسی قرار گرفت و بر ترمیم اصولی سردهنه نهرهای کشاورزی تاکید شد .

پس از برگزاری جلسه مذکور مسئولان ابتدا به روستای علیسرای سیاهمزگی رفتند و از رانش زمین ورزشی این روستا بازدید کردند و مقرر شد تدوین طرح و مقدمات واگذاری پروژه به پیمانکار توسط آب منطقه ای فراهم شود .

سردهنه نهر سونگ در روستای لپوندان نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد پروژه بند انحرافی سده اجرایی شود .

آب بندان نصیر محله مقصد بعدی مسئولان بود که بر آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی آن بر اساس شیوه نامه اجرایی تاکید شد .

سردهنه سازی و آبگذاری خوسوم در روستای گنجار نیز که یکی از نهر های استراتژیک کشاورزی در شفت محسوب می شود مورد تاکید قرار گرفت و در خصوص انتقال آب به سردهنه ایل بیگی در این روستا نیز دستور تهیه لوله گلی اتیلن تا پایان فروردین ماه صادر و مقرر شد برای رفع مشکل رانش دیواره حاشیه این مسیرطرح ساماندهی تدوین و اجرایی شود .

مدیران از کانال هوایی آب بر در روستای بداب ، چوبر و خرطوم نیز بازدید نمودند و مقرر شد با  تدوین طرحی ضمن تثبیت بستر اقدامات لازم برای محافظت از پایه های در معرض خطر انجام پذیرد.

کوچه شهید محمودزاده در مرکز چوبر نیز که در جریان سیل ماه‌های گذشته تخریب شده بود و روند آبشستگی و رانشی رودخانه بر نگرانی ساکنان این منطقه افزوده بود مقصد بعدی مسئولان بود که مقرر شد احداث دیواره حفاظتی در این مسیر از سوی آب منطقه ای پیگیری شود .

در ادامه بر ساماندهی رانش جاده در روستای مبارک آباد و میرسرا تاکید شد و تهیه طرح ساماندهی سده نهزم و دیواره رانشی روستای زردکام در دستور کار قرار گرفت .

در روستای خطیبان نیز به منظور جلوگیری از انحراف رودخانه و پیشگیری از آسیب دیدگی زمین ورزشی مقرر شد طرح ساماندهی تدوین و اجرای آن پیگیری شود .

در ادامه نیز از رانش زمین در روستای کمسار و داکله سرا بازدید شد .

 گفتنی است در پایان بازدیدها ، مسئولان در مسجد بازار چوبر با مردم دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.