مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان صبح سه شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: شش هزار باغدار گیلانی امید دارند تا پایان فصل برداشت در نیمه تیرماه، با برداشت سه هزار و 150 تن محصول‌تر گل گاوزبان، 630 میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
منوچهر پارسافر پیش بینی کرد که به علت افزایش 53 هکتاری سطح زیرکشت، امسال تولید این گیاه دارویی 49 درصد بیشتر از پارسال باشد.
وی افزود: شهرستان‌های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر از مناطق مهم تولید گیاه دارویی گل گاوزبان در گیلان هستند ولی رودسر قطب تولید این گیاه دارویی در است است و چهار هزار و 500 بهره بردار رودسری سالانه دو هزار و 370 تن گل گاوزبان از 476 هکتار باغ برداشت می‌کنند.
پارسافر با بیان اینکه گل گاوزبان‌های برداشت شده به همه استان‌های کشور ارسال می‌شود گفت: پارسال برای نخستین بار 500 کیلوگرم گل گاوزبان خشک شده به کشور‌های اروپایی صادر شد.
برداشت گل گاوزبان از اواخر فروردین در گیلان آغاز می‌شود و تا نیمه تیر ادامه دارد.
گیلان رتبه نخست تولید گیاه دارویی گل گاوزبان در کشور را دارد.
گل گاوزبان بصورت دم کرده مصرف می شود و در جنگل های گیلان بصورت خودرو نیز وجود دارد؛ این گیاه دارویی برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و بیماری‌های قلبی مفید است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.