به گزارش ایرنا رحمان کاظمی روز دوشنبه در نشست کمیته منابع آب شهرستان رودسر با بیان اینکه عملیات اجرایی بازسازی و سردهنه سازی رودخانه پلرود آغاز شده، اظهار داشت: در این راستا سردهنه های روستاهای نوده، قاضی محله، گزافرود و خاناپشتان در حال بازسازیست که با بازسازی این سردهنه ها مشکل آبرسانی یک هزار و 400 هکتار از اراضی شالیزاری این روستاها مرتفع می شود ضمن اینکه عملیات اجرایی آن تا نیمه نخست اردیبهشت به پایان می رسد.
وی برق رسانی چاه آب کشاورزی روستای حسن سرای بخش مرکزی را از دیگر اقدامات در حال انجام دانشت و افزود: تاکنون 90 درصد عملیات اجرایی این چاه انجام شده و در فصل زراعی جدید به بهره برداری می رسد.
کاظمی دیواره سازی حاشیه روستای رودبارک اشکورات بخش رحیم آباد بطول یکصد متر را از دیگر پروژه های در دست اقدام خواند و گفت: این پروژه با نظارت آب شرق دور توسط بخشداری و تعاونی دهیاران بخش رحیم آباد در حال انجام است.
معاون فرماندار رودسر همچنین از پیگیری آب شرق دور در خصوص انشعاباب غیر قانونی چشمه سفید آب خبر داد و افزود: هدف از این پیگیری تقویت شبکه آب شهرها و روستاهیی است که از آب سفیدآب بهره مند می شوند.
رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و با 10 هزار و 700 هکتار شالیزار ، بیش از 13هزار خانوار بهره بردار در تولید آن اشتغال دارند.
میانگین تولید سالانه شلتوک در رودسر بیش از 50 هزار تن است که از این میزان بیش از 60درصد آن به برنج سفید تبدیل می شود؛ در این شهرستان انواع ارقام محلی برنج همچون هاشمی ،علی کاظمی و دیلمانی و ارقام پر محصول همچون خزر کشت می شود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.