به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد عصر یکشنبه در جلسه ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا افزود: با مصادیق قاچاق در مبادی غیر رسمی و راه های مواصلاتی آستارا به استان ها و شهرستان های همجوار، باید با قاطعیت مقابله شود و دستگاه های مرتبط در این خصوص همکاری کنند.
وی استفاده از ظرفیت دهیاران، شوراهای اسلامی، هیات امنای مساجد و پایگاه های بسیج را برای مقابله با قطع و سوزاندن درختان و قاچاق چوب آلات جنگلی خواستار شد.
رستم زاد ادامه داد: قاچاق کالا و ارز مخل امنیت اقتصادی است و با این پدیده شوم با بهره گیری از همه عوامل و امکانات موجود، سرسختانه مبارزه شود و اشراف اطلاعاتی و اقدامات بازدارنده در این رابطه ضرورت دارد.
رسول امیدی مدیرکل گمرک آستارا نیز در این جلسه گفت: هیچ کالای اساسی از گمرکات ناظر بر مرزهای خشکی، دریایی و ریلی این شهرستان قاچاق نمی شود و حجم بالای کالاهای توقیف و منتقل شده به انبار گمرک، گواه مقابله قاطع ماموران گمرک با قاچاق است.
ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا هم با اشاره به تفاوت قیمت نهاده های کشاورزی نظیر کود و سم در شهرستان های مجاور، بر مقابله نیروهای انتظامی از خروج احتمالی نهاده ها از آستارا تاکید کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.