به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان در رشت افزود: باید در سال جدید طرح های موفق را مضاعف کنیم و پوشش بیشتری بدهیم و از طرح های خلاقانه و نوآورانه استفاده کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح هایی برای کاهش غریق و یا به صفر رساندن آن در دریا تصریح کرد: اگر قرار باشد همان طرح هایی که در سال 97 اجرا کرده ایم ، عین همان را در سال جاری اجرا کنیم ، تعداد غریق امسال با سال گذشته تفاوتی نخواهد داشت .
وی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت جوانان و رسانه ها نیز در این طرح ها استفاده شود.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در این جلسه تعداد طرح های سالم سازی دریا را ناکافی دانست و گفت: سرویس های بهداشتی ، آب شرب و نماز خانه در طرح هایی که وجود دارد، کافی نیست.
سردار محمدرضا اسحاقی با تاکید بر ضرورت پوشش نقاط خطر آفرین و پرداخت حقوق ناجیان غریق برای رغبت به همکاری افزود: اهتمام داریم تا مسیرهای فرعی منتهی به نقاط خطر آفرین مسدود شود.
وی با بیان اینکه ساخت و سازها در سواحل نیاز به ساماندهی دارد، افزود: بیشتر قایق هایی که برای گردشگری در دریا استفاده می شود، استاندارد نیستند و تمامی مجوزهای لازم را ندارند.
ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز با بیان اینکه بخشی از توان مان را در طرح تابستانه در سواحل می گذاریم، گفت: نجات از آب برعهده نجات غریق و انتقال آن از آب ، بر عهده هلال احمر است.
از چابکسر در شرق گیلان تا آستارا در غرب استان، 274 کیلومتر نوار ساحلی در 9 شهرستان ، 15 بخش و 57 روستا وجود دارد.
2007/7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.