به گزارش خبرنگار ایرنا گیلان دارای 860 آب ‌بندان به وسعت 9 هزار هکتار است. آب‌بندان های استان آب حدود 17 درصد معادل 40 هزار هکتار شالیزار را تامین می کند.
گیلان همچنین دارای 55 رشته رودخانه دائمی است. اوایل دی ماه سال گذشته شیوه نامه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه ها و ساماندهی آب بندان ها از سوی استاندار گیلان ابلاغ شد.
محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اظهار داشت: تکمیل هشت کیلومتر آزادراه رشت - قزوین و ادامه راه آهن رشت به سمت بندر انزلی ، کاسپین و آستارا ، از اولویت های مهم دولت است و مصمم به انجام این پروژه ها هستیم.
وی پروژه های یادشده را ملی و انتفاع از آنها را فراتر از محدوده جغرافیایی گیلان دانست و با تاکید بر شتاب در تکمیل آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: این قطعه از مسیریاد شده پیش از اینکه به گیلانی ها مرتبط باشد، برای ایرانی ها بدلیل ترافیک سنگینی که در زمان تعطیلات و پیک مسافر ایجاد می کند، دارای اهمیت است.
به گفته نوبخت، این قطعه برای دولت مهم است که با فوریت انجام شود و این فوریت حداکثر تا پایان سال آتی است و در بازدیدی که داشتم، برای هریک از پیمانکاران چهار کیلومتر تعریف شده است.
وی ادامه داد: پیمانکاران 400 میلیارد تومان اعتبار برای این مسیر مطالبه کرده اند که این پروژه بدلیل اهمیتی که دارد، از اولویت های مهم دولت است و پیش پرداختی هم در همین ماه پرداخت خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش راه آهن رشت - قزوین و اتصال این خط ریلی به سمت انزلی و آستارا را از دیگر اولویت های مهم دولت خواند و افزود: کار بزرگی برای احداث راه آهن رشت - قزوین انجام شد که رضایت بخش بود و این مهم برای شهروندان ایجاد شده، اما کافی نیست و بایستی این خط آهن از مرزهای خلیج فارس به آستارا برسد.
وی با تاکید بر لزوم استملاک زمین برای احداث مسیر ریلی رشت - انزلی خاطرنشان کرد: این مسیر 41 کیلومتری بایستی تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد و خلیج فارس به دریای خزر وصل شود ضمن اینکه ادامه مسیر به سمت آستارا نیز از نظر تامین مالی مشکلی ندارد و دولت تعهداتش را انجام خواهد داد.
نوبخت افزود: علاوه بر موضوعات زیر ساختی ، موضوعات اجتماعی و اشتغال جوانان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و بایستی برای اشتغال آنها اقداماتی صورت گیرد که از نظر راهبردی و طبق شعار تعیین شده سال جاری توسط رهبر انقلاب، در رونق تولید سهم گیلان مشخص شود.
وی به آمادگی وزارت نفت برای راه اندازی پتروشیمی اشاره و اضافه کرد: با استفاده از این فرصت، می توانیم سرمایه گذاری بزرگی در گیلان انجام و اشتغالزایی برای جوانان ایجاد کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خاتمه سخنانش گفت: مقرر شده تا پایان امسال یک هزار و 310 میلیارد تومان سهم اعتبارات ملی غیر از اعتبارات جاری و عمرانی، به گیلان اختصاص داده شود که زمینه ساز اشتغال 25 هزار و 840 نفر خواهد بود.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری پیش از شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان، عصر پنجشنبه از روند اجرای هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار بازدید کرد. بازدید از پروژه راه آهن رشت - انزلی - آستارا از برنامه های امروز (جمعه) رئیس سازمان برنامه و بودجه است.
2007/7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.