به گزارش خبرنگار ایرنا نظام عباسی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته سلامت در شبکه بهداشت آستارا گفت: برنامه های هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار 'مراقبت های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت' و شامل نواختن زنگ سلامت و همایش آوای سلامت، ویزیت رایگان بیماران در شش مرکز و 25 خانه بهداشت، سفره سلامت مدارس، پیاده با خانواده و بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی است.
وی افزود: حدود سه هزار دانش آموز در آستارا سفیر سلامت هستند و تمرکز برنامه های هفته سلامت بر مدارس است و ترویج فرهنگ تغذیه سالم، سبک زندگی سالم، آشنایی با بیماری های غیرواگیر و واگیردار و افزایش تحرک بدنی را پیگیری می کنیم.
وی بیان کرد: آگاهی دانش آموزان، سطح سلامت خانواده ها را افزایش خواهد داد و طرح سفیران سلامت مانند طرح همیار پلیس تاثیر زیادی در جامعه دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: برنامه های خود مراقبتی مورد توجه دانش آموزان قرار می گیرد و تشکیل شورای ارتقای سلامت مدارس، برگزاری همایش جذب سفیران سلامت و آموزش های بهداشتی از برنامه های ترویج خود مراقبتی در مدارس است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و 17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.