حجت‌الاسلام‌ حامد آزمایش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان پرداخت شامل زکات فطره، واجب و مستحب برای کمک به نیازمندان بوده است.
وی با قدردانی از مشارکت و همراهی مردم نوعدوست استان در پرداخت زکات افزود: نقش سازنده نماز و زکات در اصلاح امور اقتصادی جامعه و همچنین احیای حس نوع‌دوستی و مردم خواهی بر کسی پوشیده نیست که امیدواریم همگان بتوانیم در مسیر پرداخت زکات و ترویج فرهنگ این فریضه الهی کوشاتر باشیم.
وی با تأکید بر اینکه اگر مردم زکات مال خود را به‌موقع پرداخت کنند مشکلات نیازمندان نیز به‌موقع حل خواهد شد، اظهار کرد: کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت و اشتغال از مهم‌ترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات است.
حجت‌الاسلام آزمایش با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر روستا توسط شورای زکات همان روستا جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه صرف حل مشکلات نیازمندان همان محل توسط شورای زکات روستا می‌شود.
وی به فعالیت بیش از یکهزار و500 شورای زکات روستا متشکل از معتمدین محل برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات اشاره کرد و گفت: در عید نوروز شورای زکات با کمک مردم یکهزار و 300 سبد غذایی تهیه و بین خانوارهای نیازمند همان روستا توزیع کردند.
کمیته های امداد سراسر گیلان و مراکز نیکوکاری و همچنین شورای زکات روستاها آماده دریافت زکات مردم نوع دوست و نیکوکار استان است.
در حال حاضر 116 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.