به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا روز چهارشنبه در آئین روز جانباز در سالن سینما دریای این شهر گفت: در دوران دفاع مقدس، همه قدرت های دنیا برای نابودی نهال نوپای انقلاب اسلامی تلاش کردند اما فداکاری رزمندگان مانع شد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با تبریک سالروز میلاد قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز افزود: مردم، مقام و منزلت جانبازان و ایثارگران را گرامی می دارند و قدرشناس زحمات طاقت فرسای این سربازان مخلص هستند.
وی ادامه داد: جانبازان با تکیه بر بصیرت و وفاداری، راه حضرت ابوالفضل (ع) را به درستی ادامه داده و در تاریخ ماندگار شدند.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: عشق به علمدار کربلا خصیصه بارز جانبازان است و آنان با الگوی گیری از آن حضرت، در راه خدا جانفشانی کردند.
حسن رستم زاد افزود: جامعه به فرهنگ پایداری و شهادت نیاز دارد و جانبازان به عنوان مظاهر مقاومت و ایستادگی از احترام و منزلت برخوردار هستند.
رستم زاد بیان کرد: فرهنگ جانبازی و ایثارگری باید با تکنیک ها و ابزارهای نو به نسل امروز منتقل شود و دستگاه های متولی در اعیاد شعبانیه مشارکت کنند.
اجرای نمایش، اکران فیلم چهارانگشتی و تجلیل از تعدادی جانباز از بخش های بعدی این آئین بود.
به همین مناسبت، جمعی از مسئولان آستارا در جمع خانواده های جانبازان 50 درصد آقایان شاهین عسگرزاد، ایرج بنی جلالی و عیسی فرشته خو حضور یافتند.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا در این آئین گفت: جانبازان، شهدای زنده انقلاب هستند و با از خود گذشتگی و حضور دلیرانه در جبهه های حق علیه باطل، جانفشانی کرده اند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غرب گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 166 شهید، 71 آزاده و 615جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.