مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه مراسم های ویژه ای در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان این که جشن های اعیاد شعبانیه از آغاز ماه شعبان با برپایی ویژه برنامه های مختلف آغاز شده، اضافه کرد: روز گذشته در سالروز ولادت امام حسین (ع) برنامه های مختلف جشن و سرور در امام زادگان شاخص استان برگزار شد.
وی اظهار داشت: امروز نیز در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس و فردا نیز در سالروز ولادت امام زین العابدین برنامه های مختلفی با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: در سالروز ولادت حضرت قائم (عج) نیمه شعبان نیز جشن های باشکوهی در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برنامه ریزی شده است.
وی مولودی خوانی، سخنرانی ، برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی را از برنامه های جشن های اعیاد شعبانیه در امام زادگان گیلان عنوان و تصریح کرد: افزایش حضور مردم در امام زادگان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف برگزاری این جشن هاست.
سوم ، چهارم و پنجم شعبان به ترتیب سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت زین العابدین (ع) است.
استان گیلان دارای بیش از 940 بقعه متبرکه است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.