به گزارش خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی روز چهارشنبه در نشست مشورتی دهیاران در فرمانداری تالش گفت: دهیاران به عنوان بازوان دولت، در معرفی ظرفیت ها و حفظ بافت روستاها نقش اساسی دارند و با توجه به سیل خیز بودن تالش، باید با ساخت بنا در حریم رودها با جدیت مقابله کنند.
وی افزود: دهیاران به عنوان مجری انتخابات در روستاها نقش اصلی را در برگزاری همه پرسی ها دارند و باید از ورود جانبدارانه در انتخابات و قرار گرفتن در فضاها و جلسات تبلیغاتی کاندیداهای احتمالی خودداری کنند.
مهدوی ادامه داد: دهیاران باید مورد اعتماد و نماینده تمام اقشار مردم باشند و تعامل دهیاران و شوراهای اسلامی علاوه بر حل بسیاری از مشکلات، روستاها را در مسیر توسعه قرار می دهد.
ایرج شاهی معاون عمرانی فرماندار تالش نیز هدف از نشست دهیاران را تبادل نظر و مشورت برای حل مشکلات روستاها اعلام کرد و اولین گام برای موفقیت آنها را آگاهی به قوانین و مسئولیت های مربوطه دانست.
وی با اشاره به حساسیت نهادهای نظارتی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، افزایش اطلاعات و مطالعات دهیاران پیرامون قوانین ساخت و ساز در روستاها را خواستار شد.
شاهی از دهیاران خواست علاوه بر همکاری مستمر با بخشداران، مدیریت پسماند، توسعه بوم گردی و معرفی ظرفیت های روستا و درآمدزایی برای دهیاری، جذب مشارکت های مردمی و نخبگان را در دستور کار خود قرار دهند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.