گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از سد سفیدرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه حدود چهار روز از سرریز شدن آب می گذرد، ظرفیت آبگیری کامل شده است.
وی با بیان اینکه در سال زارعی پیش رو مشکل کمبود آب نخواهیم داشت افزود: با وجود ذخیره مطلوب آب طی روزهای اخیر نباید مدیریت آب را از یاد ببریم .
سالاری با اشاره به اینکه سال گذشته در تامین آب با سختی مواجه بودیم، مدیریت در توزیع آب و همکاری کشاورزان گیلانی را موجب موفقیت در سپری کردن مشکلات این حوزه خواند و گفت: در سال جاری وضعیت بهتری را سپری می کنیم.
استاندار گیلان ظرفیت مخزن سد سفیدرود را حدود یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: آبی که در حال حاضر پشت سد وجود دارد ؛ به لحاظ ارتفاع در وضعیت مازاد و حدود یک میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب است.
وی به سیلاب های احتمالی در آینده اشاره و تصریح کرد: طبق گزارش و بازدید اینجانب و مدیران آب منطقه و نیز دست اندرکاران این مجموعه اگر سیلابی داشته باشیم متناسب با آن می توان دریچه های سد را باز کرد ، لذا مشکلی برای این استان پیش نخواهد آمد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت و حجم بالای آب از مردم خواست تا از استقرار در بستر رودخانه و مناطق خطرآفرین پرهیز کنند.
همچنین استاندار گیلان امروز از چاه فلمن که حجم ذخیره آن برای مصارف و تأمین آب شرب شهر رشت و بخشی از شرق استان است، بازدید کرد.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده و ظرفیت فعلی آن، یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.