حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه طرح صید ماهیان مولد (استخوانی و غضروفی ) از بیست و ششم اسفندماه سال گذشته در یک کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود بخش بندرکیاشهر آغاز شد، ادامه داد: از این میزان ماهی مولد استخوانی صیدشده، 20 هزار و 191 قطعه نر و شش هزار و 969 قطعه ماده بوده که برای تکثیر به مراکز تکثیر و بازسازی ذخائر استان ارسال شده ، ضمن آنکه هنوز ماهی مولد غضروفی در این منطقه صید نشده است.
وی با اشاره به ادامه صید ماهیان مولد استخوانی و غضروفی افزود: بارندگی های شدید ، بالا آمدن آب رودخانه و گل آلود بودن آب از عوامل مهمی است که شرایط اجرای این طرح را برای صیادان منطقه سخت کرده است.
قاسمپور یادآور شد: تعداد 30 نفر از صیادان دو شرکت صیادان بوجاق و لوتکه سواران بندرکیاشهر در زمینه اجرای طرح صید ماهیان استخوانی و غضروفی با اداره شیلات همکاری دارند.
وی بازسازی ذخائر دریایی و رودخانه ای را از اهداف اجرای این طرح عنوان و اضافه کرد: رودخانه سفیدرود به عنوان مهمترین مکان جهت تکثیر ماهیان استخوانی و خاویاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پس از اجرای طرح صید ماهیان مولد و تکثیر انها در مراکز تکثیر و بازسازی ، همه ساله رها سازی بچه ماهی در این شهرستان توسط اداره شیلات انجام می شود.
آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و حدود 25 کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از این شهرستان عبور می کند.
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.