به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمدرضا محسنی در آیین معارفه رئیس جدید جهاد کشاورزی شفت؛ کشاورزی ، صنعت و گردشگری را از مهمترین توانمندی های این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: از 14 هزار و 336 هکتار اراضی شالیکاری، سالانه بالغ بر 42هزار تن برنج سفید در شفت استحصال می شود.
وی با اشاره به اینکه شفت 32 هزار هکتار پوشش جنگلی و 520 هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید 90تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد، اظهار داشت : از دو هزار و 200 هکتار باغ های چای شفت، سالانه بالغ بر پنج هزار و 900 تن برگ چای تولید می شود .
محسنی با بیان اینکه 47 واحد مرغداری در شفت فعالیت و بالغ بر پنج هزار و 850 تن گوشت سفید تولید می کنند، افزود: ظرفیت تولید گوشت قرمز در این شهرستان به دو هزار و 110 تن می رسد.
نماینده عالی دولت در شفت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه شش هزار و 600 تن ماهیان گرمابی و یکصد تن ماهیان سردابی در این شهرستان تولید می شود، گفت: توسعه کشاورزی این خطه نیازمند نگاهی نوین است.
وی پیگیری تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری را یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی ذکر و اضافه کرد: مدیریت و لایروبی آببندان برای تامین و حفظ منابع آبی و نظارت بر روند تغییر کاربری ها از دیگر رسالت های این مجموعه در شهرستان است.
محسنی با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان شفت در روستاها زندگی می کنند و شغل بیشتر آنان کشاروزی و دامداری است، افزود : جهاد کشاورزی تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهد .
در پایان این نشست محمدرضا یوسف نژاد چوبری به عنوان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت معرفی شد.
شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و طبق آخرین سرشماری؛ 54 هزار و 226 نفر جمعیت دارد که از این تعداد، 10 هزار و 312 نفر شامل سه هزار و 418 خانوار ساکن در مناطق شهری و 43 هزار و 914 نفر شامل 14 هزار و 998 خانوار ساکن در مناطق روستایی هستند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.