گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حاکیست؛ شاهرخ یوسف زاده چابک در جلسه ستادی نظام ارجاع الکترونیک با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت افراد جامعه، از ضروری ترین نیازهای حوزه سلامت کشور است، افزود: آموزش پرسنل، آماده سازی بستر مناسب برای تحقق صددرصدی نظام ارجاع الکترونیک در گیلان از اولویت های مهم این دانشگاه است که باید همه صاحبان فرایند در این خصوص تلاش کنند.
وی اظهار داشت: تعیین دقیق فرایند انجام کار در سامانه نظام ارجاع الکترونیک استان از نیازمندی های سازمان های بیمه گر برای تحقق کامل این مهم است.
یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه شهرستان هایی که در استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان، پیشتاز بودند، در نسخه نویسی الکترونیک نیز در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز پس از آموزش، برای تمام پزشکان استان الزامی می شود.
وی با بیان این که مشارکت پزشکان برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک ضروریست، خاطر نشان کرد: در این زمینه پرداخت آنلاین حایز اهمیت است و سازمان های بیمه گر باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.
وی اضافه کرد: پزشکان (دولتی و خصوصی) یکی از گروه های هدف اصلی برای ارائه خدمات الکترونیک سلامت در راستای اجرای کامل نظام ارجاع الکترونیک در گیلان هستند که پس از آماده شدن بستر مناسب برای نسخه نویسی الکترونیک، این مهم برای همه پزشکان الزامی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که در حال حاضر نسخه نویسی، نسخه پیچی و رسیدگی الکترونیک اسناد پزشکی بیماران، یک الزام قانونی از سوی دولت است، اظهار داشت: گیلان در لیست پنج استان آزمونه (پایلوت) کشور برای استقرار این مهم قرار دارد که باید این الزام قانونی را زودتر از سایر استان ها اجرایی کند.
دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دانشگاه های پیشرو در استقرار نظام ارجاع الکترونیک در کشورست که با تکیه بر داشته های خود توانسته در سال 97 زیر ساخت های لازم نظام ارجاع الکترونیک را در اکثر شهرستان ها استقرار دهد.
بر اساس آخرین آمار استان گیلان دارای 26 بیمارستان دولتی یک هزار و 450 پزشک عمومی، 900 متخصص در رشته های مختلف و 500 دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.