علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تردد روزانه قطار رشت- تهران اظهار داشت: از امروز ساعت قطار رشت – تهران به ساعت پنج و 40 دقیقه و تهران به سمت رشت به 14 و 10 دقیقه تغییر کرده است.
وی اظهار کرد: همچنین تا پایان فروردین ماه؛ قطار رشت روزهای 22 و 28 فروردین ماه ساعت 18 به سمت مشهد حرکت می کند و روزهای 21 و 27 ماه جاری، ساعت 20 و 45 دقیقه از مشهد به سمت رشت حرکت دارد.
وی همچنین به قیمت بلیت مسیرهای رشت- تهران و رشت- مشهد نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر قیمت بلیت مسیر رشت- تهران 41 هزار و 250 تومان و قیمت بلیت مسیر رشت- مشهد 168 هزار و 800 تومان تعیین شده است.
خدایی بیان کرد: متقاضیان می توانند از طریق آژانس های مسافرتی کشور به صورت اینترنتی و یا حضوری بلیت خود را تهیه کنند.
به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
راه آهن قزوین - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.
نیمه اسفندماه امسال راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت های خارجی به طور رسمی افتتاح شد .
7296 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.