مدیرعامل هلال احمر گیلان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر گیلان، نجاتگران این جمعیت با حضور در 107 عملیات امدادی به 347 حادثه دیده خدمات امدادی ارائه دادند که در عملیات های انجام شده، 361 نجاتگر ضمن ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان 81 نفر از مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند.
مهدی ولی پور با بیان اینکه از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی 121 تیم عملیاتی حضور داشتند، افزود: یک فروند بالگرد هلال احمر گیلان نیز آماده ارائه خدمات به حادثه دیدگان بود که البته از 13 فروردین بالگرد این جمعیت به همراه نجاتگران برای کمک رسانی به استان سیل زده لرستان اعزام شد.
وی با اشاره به حضور شبانه روزی نجاتگران هلال احمر در 44 پایگاه ثابت، سیار و شعب استان با تجهیزات کامل خدمات امدادی در اجرای طرح امداد نوروزی اظهار کرد: بیشترین عملیات ها مربوط به حوادث جاده ای بوده که در این عملیات ها 114 خودروی امدادی به کار گرفته شد.
مدیرعامل هلال احمر گیلان اضافه کرد: در این مدت، بیش از 29 هزار نفر از خدمات ایستگاه های ایمنی و سلامت شامل تست قند و فشار خون ، ارائه نقشه و بروشور آموزشی، معرفی طرح پیمان و بهرفت و تشویق مردم به پیوستن به پویش های هلال احمر از جمله خدمات ایستگاه ها بهره مند شدند.

** افزون بر هفت هزار نفر به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی جمعیت هلال احمر پیوستند
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: پویش بهبود رفتارهای ترافیکی برای کاهش تصادف و حوادث جاده بوده که جوانان جمعیت ضمن پیوستن به این پویش مسافران و مردم را برای پیوستن به آن تشویق کردند.
امید عظیمیان با بیان این که افزون بر شش هزار نفر نیز از خدمات طرح پیمان بهره بردند، اظهار داشت: طرح پیمان جمعیت هلال احمر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیادست، اعضای جوان سرگروه این طرح هر کدام با جذب عضو و ارائه آموزش های لازم به آنان برای آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان با معضل اعتیاد و عوارض خانمانسوز آن آشنا می شوند.
معاون جوانان هلال احمر گیلان بیان داشت: بیش از 41 هزار بسته آموزشی و فرهنگی شامل سی دی ، بروشور و نقشه بین مراجعان توزیع شد و پنج هزار و 131 نفر از فضای دوستدار کودک جمعیت هلال احمر استفاده کردند .
وی اضافه کرد: بیش از دو هزار و 351 نفر از خیمه های نماز هلال احمر گیلان که در کنار ایستگاه های سلامت و ایمنی برپا بوده، بهره مند شدند و هفت هزار و 10 نفر نیز از خدمات طرح سحاب (دوچرخه سواران امداد رسان ) استفاده کردند.
دو هزار و 500 نفر از اعضا، داوطلبان، نجاتگران و همکاران جمعیت هلال احمر استان گیلان در طرح های نوروزی شامل طرح ایمنی و سلامت و امداد و نجات همکاری کردند، این طرح ها که از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده بود تا شانزدهم ماه جاری ادامه داشت.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.