معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون، طی بازدید بازرسان بهداشتی استان از 39 هزار و 704 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و اقامتگاه های بین راهی، افزون بر 36 تن مواد غذایی غیربهداشتی امحا شد.
محمد عباسی با بیان این که در این مدت 131 واحد صنفی متخلف پلمپ و 416 واحد نیز به مراکز قضایی معرفی شد، افزود: در ایام تعطیلات نوروز، تشدید نظارت های بهداشتی، دارویی و درمانی در حوزه های مختلف دانشگاه، اعم از بهداشت، درمان، غذا و دارو در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی از بیستم اسفندماه گذشته، به منظور کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های واگیر دار منتقله از عوامل یاد شده به ویژه آب و غذا و کاهش بار بیماری های غیرواگیر با هدف نهایی ارتقای سطح سلامت جامعه به اجرا درآمد.
وی خاطر نشان کرد: این برنامه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط با پوشش ویژه و مجهز به تجهیزات قابل حمل سنجش و نمونه برداری از آب ، مواد غذایی و سطوح از ساعت هشت تا 20 (با توجه به باز و فعال بودن مراکز و اماکن حساس تا ساعت 24) فعال است.
عباسی اضافه کرد: در اجرای برنامه سلامت نوروزی، میانگین تعداد گروه های نظارتی معاونت بهداشتی در روز دو گروه و میانگین تعداد گروه های بازرسی سیار شهرستان های تابعه در روز 70 گروه است، 17 گروه ثابت و 35 گروه بازرسی نیز در روزهای تعطیل در برنامه سلامت نوروزی فعال هستند.
وی بیان داشت: تعداد نیروهای فعال در گروه های بازرسی (شهرستان های تابعه) در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی، 200 نفر و تعداد پرسنل فعال در گروه های نظارتی (معاونت بهداشتی) در طول اجرای برنامه هشت نفر است.
برنامه نظارتی سلامت نوروزی در استان گیلان تا 20 فروردین ادامه دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.