به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان، توزیع نیروی برق گیلان، جهاد کشاورزی استان و … که به مناسبت عید مبعث رسول اکرم(ص) برگزار شد با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: پس از دوره طولانی فترت 600 ساله از حضرت عیسی(ع)، پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بشر بدون واسطه الهی رو به جهالت می رود، تصریح کرد: اسلام دین کاملی محسوب می شود و این به معنای ناقص بودن دیگر ادیان الهی نیست بلکه خداوند آنچه بشر نیاز داشته را به تدریج بیان کرده است.
آیت الله فلاحتی، به هویت پیدا کردن زن در نظام اسلام اشاره کرد و افزود: رسول اکرم(ص) پیامبر رحمت، اخلاق و کرامت است و پس از ایشان هیچ پیامبری نخواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سایه بعثت پیامبر اسلام(ص) تحقق پیدا کرده است، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی یکی از شعبه های نورانی بعثت پیامبر(ص) است که توانسته دنیا را نورانی کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: تسلیم شدن تمام قدرت های جهانی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی نشات گرفته از بعثت پیامبر اسلام(ص) است.
آیت الله فلاحتی در ادامه به سیل اخیر در کشور و کمک های مسئولان و مردم به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: مسدود کردن حساب جمعیت هلال احمر توسط آمریکا در عرصه بین المللی به دور از خرد و کرامت انسانی است.
وی با بیان اینکه انسان در جاهایی خط قرمز دارد و این خط قرمزها را باید بداند، خاطرنشان کرد: به پژوهش و دانش و همچنین اخلاق دانشجو باید توجه شود.
امام جمعه رشت یادآور شد: اگر اخلاق در دانشگاه نباشد هر قدر خروجی داشته باشیم افراد دیگر به دنبال دانش نیستند.
آیت الله فلاحتی، خواستار ارائه مقاله های دارای نوآوری توسط دانشجویان شد و اظهار کرد: به مقاله های نوآورانه باید توجه ویژه شود.
وی بر پیدا کردن مدیران نخبه تاکید کرد و افزود: مدیرانی که از سلامت نفس و روح برخوردارند باید حفظ شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر ارتقای فرهنگ عمومی در استفاده از منابع موجود، بیان کرد: مردم ما به ویژه گیلانی ها فرهنگ های خوب عقلانی را می پذیرند و این امر مستلزم برنامه ریزی مسئولان است.
آیت الله فلاحتی، بارندگی های اخیر در مناطق مختلف کشور را سبب پر شدن سدها، آب بندان ها و سفره های زیرزمینی دانست و تصریح کرد: آب نعمت خدادادی است البته خسارت هایی به مردم وارد شده که باید جبران شود.
وی بر درست استفاده کردن از انرژی برق تاکید کرد و گفت: مدیران برق علاوه بر سرویس دهی مادی باید با استفاده از اتاق اندیشه ورز سرویس دهی فرهنگی مصرف بهینه را به مردم ارائه کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی باید برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: هنوز جامعه با سبک زندگی اسلامی فاصله دارد و این فرهنگ را باید با استفاده از سیره بزرگان به مردم آموزش داد.
آیت الله فلاحتی، با آرزوی سالی پر از نشاط و سلامتی برای مسئولان نظام، خاطرنشان کرد: یک مدیر در صورتی موفق است که دارای سلامت روح و روان باشد.
وی به نقش صنعت و تکنولوژی در زندگی مردم اشاره کرد و یادآور شد: صنعت و تکنولوژی نقش مکمل در زندگی مردم ایفا می کنند اما آن که با هویت و زندگی انسان رابطه دارد، آب و غذا است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامگذاری رونق تولید توسط مقام معظم رهبری در سال 98، اظهار کرد: با توجه به نوسان های ایجاد شده در نرخ ارز مردم ما به این نتیجه رسیدند استفاده از کالای خارجی مقرون به صرفه نیست و افزایش تقاضا برای محصولات داخلی می طلبد عرضه افزایش پیدا کند.
آیت الله فلاحتی به وضعیت محصول برنج در گیلان اشاره کرد و افزود: واردات برنج باید مدیریت شده صورت گیرد ضمن اینکه در پاییز و زمستان تا زمانی که کشاورز محصول خود را به فروش نرسانده، واردات انجام نشود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان تلاش کنند تولید در تمام عرصه ها رونق پیدا کند، تصریح کرد: گیلانی ها به کیفیت می اندیشند و می طلبد به کمیت نیز در راستای رونق تولید توجه داشته باشند.
آیت الله فلاحتی به آبیاری سنتی توسط کشاورزان گیلانی اشاره کرد و گفت: می طلبد اتاق اندیشه ورز برای ارتقای روش های کشت با استفاده از متخصصان کشاورزی در استان تشکیل شود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.