به گزارش خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی روز جمعه در جلسه مدیریت بحران در منطقه هره دشت تالش گفت: این ستاد با محوریت موضوع رانش زمین تشکیل شده و مدیریت بحران شهری بر عهده شهرداری است.
وی افزود: اطلاع رسانی و اعلام خطر احتمالی از رانش زمین به ساکنان منطقه هره دشت برای ترک موقت خانه ها ضرورت دارد و دستگاه های اجرایی با قرار دادن امکانات خود در اختیار شهرداری، با این نهاد همکاری کنند.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش اقدامات اولیه برای جلوگیری از رانش، کاستن شدت آن، مسدود کردن مسیر و بکارگیری کارشناسان زمین برای بررسی علمی موضوع را خواستار شد.
مهدوی همچنین عملکرد شهرداری و دستگاه های متولی در کنترل و روان سازی ترافیک و ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی را مثبت ارزیابی کرد.
شهرداری تالش پیشتر به دنبال تشدید بارش ها و رانش بخش کوچکی از زمین در منطقه هره دشت، با صدور ابلاغ کتبی، از آنها خواسته بود خانه های خود را ترک کنند.
ایستگاه هواشناسی تالش دمای هوای این شهرستان را در زمان ارسال این خبر، 10 درجه سانتیگراد، میزان بارش در شبانه روز گذشته را 5.7 میلیمتر و نم نسبی هوا را 98 درصد اعلام و برای دو روز آینده آسمانی ابری، نیمه ابری و مه آلود پیش بینی کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7106 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.