جمشید مهدوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این زائر سرا برای اقامت زائران و گردشگران ساخته می شود و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: برای این طرح، 25 میلیارد ریال هزینه شده و برای تجهیز آن به وسایل گرمایشی و آسانسور، به سه میلیارد ریال نیاز است و در صورت تامین نشدن از منابع دولتی، با مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
وی بیان کرد: از اواخر اسفند تا پنج فروردین ماه، 11 هزار زائر در آستان امام زادگان آستارا حضور یافته اند و با تکمیل زائر سرا با ظرفیت 100 نفر در روز، فضا برای اسکان افزایش خواهد یافت.
مهدوی افزود: تعداد موقوفات آستارا 200 رقبه منفعتی شامل مغازه های محوطه حرم امامزادگان، مزرعه و زمین است و نیت اغلب واقفان، تامین هزینه های ساخت و تعمیر مساجد و امامزادگان است.
وی ادامه داد: حرم امامزادگان با 150 خادم افتخاری در کنار جاده آستارا - رشت، مورد توجه مسافران و گردشگران است و در مناسبت های ملی و مذهبی نظیر اربعین حسینی، آئین های مذهبی در آن برگزار می شود.
امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.