سرگرد حمیدرضا غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل بارندگی ها و با توجه به افزایش شمار خودرو در ناوگان کشور ، حجم ترافیک در نیمه اول تعطیلات نوروز امسال در شهرستان لاهیجان بین 30 تا 40درصد کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش مسافر برای هفته دوم تعطیلات نوروزی به شهرستان لاهیجان، از شهروندان خواست در این هفته از آوردن خودروهای شخصی به داخل شهر خودداری و بیشتر از خودروهای عمومی استفاده کنند و با توجه به شناختی که از خیابان های شهر دارند ، از مسیرهایی تردد کنند که مسافران از آن کمتر استفاده می کنند.
غلامی اظهار داشت: هم اکنون در برخی محورهای لاهیجان شاهد تراکم سنگینی هستیم ولی گره ترافیکی وجود ندارد .
وی گفت: درگیری برخی رانندگان در میادین و معابر اصلی شهر ، باعث تحمیل تراکم سنگین در بعضی از ساعات و ایجاد مشکل برای مسافران می شود و فعالیت پلیس را سخت می کند.
رئیس پلیس راهور لاهیجان با اشاره به مشکل ساختاری در برخی از خیابان های لاهیجان اظهارداشت: عدم وجود ساختار هندسی مناسب و مهندسی شده در بعضی معابر شهری لاهیجان موجب تراکم در میادین گلستان ، گیل ، شیخ زاهد، میدان سپاه ، میدان خزر ، میدان فیض و شهدا می شود که این نقاط نیاز به اصلاح هندسی دارند و لازم است کارشناسان شورای ترافیک شهرستان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه 68نقطه حادثه خیز و یا بحرانی وجود دارد که باید اصلاح شود، عامل انسانی را علت مهمی در تصادفات دانست و اظهارداشت: از ابتدا تا پایان بهمن ماه سال 97میزان کشته های تصادفات درون شهری لاهیجان هشت نفر بود که نسبت به سال قبل از آن حدود 60درصد افزایش دارد.
وی بی توجهی به جلو ، شتاب بی مورد و حرکت مخاطره آمیز را مهمترین علت تصادفات سال گذشته ذکر و خاطرنشان کرد:37درصد تصادفات با عابر پیاده و 25درصد با موتورسیکلت و خودرو رخ داده است.
شهرستان لاهیجان در 40کیلومتری شرق مرکز استان گیلان و در مسیر خط کناره و عبور به مازندران واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.