معاون جوانان جمعیت هلال احمر گیلان عصر سه شنبه به ایرنا گفت: پویش ملی بهبود رفتارهای ترافیکی در راستای اجرای نوزدهمین دوره طرح ملی خدمات نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته آغاز شده که در این مدت سه هزار و 130 نفر به این پویش پیوستند.
در میثاق نامه این پویش آمده، قول می دهم سرعت مجاز را رعایت کنم، سبقت بی جا نگیریم، کمربند ایمنی را ببندم، در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنم، موقع خواب آلودگی توقف نموده و استراحت کنم، حتی اگر فاصله اندک تا مقصد باقی مانده باشد، دیرتر می رسم اما خانواده ای را عزادار نمی کنم.
امید عظیمان در ادامه با بیان این که از ابتدای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان تاکنون، حدود هزار نفر از این طرح بهره مند شدند، افزود: این طرح با هدف راهنمایی مسافران در زمینه ایمنی و سلامت و فرهنگ سازی رانندگی صحیح با حضور یک هزار و 112 داوطلب جوان به همراه یکصد نفر از کارکنان این جمعیت در سراسر استان به مسافران و هموطنان خدمات ارایه می دهد.
وی اظهار داشت: در ایستگاه های ایمنی و سلامت آموزش چهره به چهره مباحث امدادی، ایجاد فضای نقاشی برای استفاده کودکان، تست قند و فشار خون، توزیع بروشورهای آموزشی مسائلی مانند آگاه سازی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد ارایه می شود.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: از آغاز اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در گیلان تاکنون، بیش از 22 هزار بسته آموزشی بین مسافران توزیع شده و بیش از دو هزار نفر از آموزش های طرح پیمان ( آموزش پیشگیری از اعتیاد ) بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: دو هزار و 985 نفر از خدمات تیم های سحاب (دوچرخه سوران امداد رسان ) در 9 شهرستان استان گیلان بهره مند شده و 500 نفر نیز از نرم افزار گیلداد ( که قابلیت نصب بر روی تلفن های همراه را داشته و تمامی خدمات مورد نیاز توسط این نرم افزار به مسافرین ارایه می شود ) استفاده کردند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به ایجاد فضای معنوی خیمه نماز در کنار پست های ایمنی و سلامت اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح نوروزی بیش از 994 مسافر ضمن مراجعه به پست های ایمنی و سلامت از فضای خیمه های نماز برای انجام فریضه واجب نماز استفاده کردند.
وی تصریح کرد: برای ایجاد آرامش خاطر خانواده ها در زمان استفاده از خدماتی مانند مشاوره ، راهنمایی ، دریافت اطلاعات امدادی و فضایی برای استراحت، بازی و نقاشی کودکان همه ساله در کنار پست های جوانان ایجاد می شود که کودکان و خانواده ها از این فضای سالم استقبال می کنند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از دو هزار کودک از خدمات بازی ، سرگرمی ، نقاشی واستراحت این پست ها بهره مند شدند.
دو هزار و 500 نفر از اعضا، داوطلبان، نجاتگران و همکاران این جمعیت در طرح های نوروزی شامل طرح ایمنی و سلامت و امداد و نجات همکاری می کنند، این طرح ها از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده و تا شانزدهم ماه جاری ادامه دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.