به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز سه شنبه در حاشیه اعزام کمک های مردمی و دستگاه های امدادی و اجرایی به مناطق سیل زده گلستان در جمع خبرنگاران در رشت افزود: از زمان وقوع سیلاب در استان های گلستان و مازندران، در تماس با استانداران این دو استان آمادگی گیلان برای کمک را اعلام کردیم.
وی اضافه کرد: همچنین به مدیران عضو شورای هماهنگی ستاد بحران ابلاغ کردیم که با هم‌تایان خود در این دو استان تماس بگیرند و نیازمندی های آنان را در سه بخش مواد غذایی و مصرفی، ماشین آلات و تجهیزات و نیروهای انسانی و امدادی دریافت کنند.
سالاری تصریح کرد: با اعلام نیازمندی ها، امروز سومین محموله ارسالی است که بخشی از آن مربوط به وسایل زندگی، اقلام غذایی و زیستی از محل کمک های مردمی، هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی و سپاه است؛ پیشتر نیز دو محموله شامل حدود 20 تن ارسال شده بود.
استاندار گیلان با اشاره به آمادگی استان برای مقابله با وقوع سیل احتمالی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه طبق پیش بینی هواشناسی، سیل گیلان را تهدید نمی کند؛ ولی آمادگی لازم را داریم و در صورت نیاز، ماشین آلات به استان های دیگر نیز اعزام می شود.
مصطفی سالاری استاندار گیلان عصر دیروز (دوشنبه) نیز از انبار امدادی و مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال‌احمر و نیز امکانات و ماشین آلات راهداری بازدید کرده بود.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفندماه گذشته در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.