آرش سیف اللهیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح آب استیل به علت بارندگی های اخیر حدود 30 تا 40 سانتیمتر افزایش یافته و بخشی هایی از راه های حاشیه آن، در معرض خطر تخریب قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: برای حفظ حجم مفید استیل، آب مازاد این تالاب از طریق یک کانال، هدایت و به دریای خزر منتقل می شود.
وی افزود: لایروبی بستر تالاب ضرورت دارد و باید با تامین مقدمات لازم، از ناحیه اداره حفاظت محیط زیست برای لایروبی آن اقدام شود.
سیف اللهیان گفت: از آب مازاد استیل هر سال دو بار برای آبیاری شالیزارها استفاده می شود و سطح آب آن به طور معمول در تابستان به علت گرما و تبخیر، کاهش و در زمستان بر اثر بارش ها افزایش می یابد.
در حالی که آب استیل با جاده روستای دربند هم سطح شده ، چشم انداز زیبای این تالاب، مسافران و مهمانان هتل های اطراف را به خود جلب می کند و گردشگران به قایق سواری و در حاشیه ها با عسکبرداری و ثبت خاطره مشغول هستند.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت، محل اوج و فرود پرندگان مهاجر و آبزیان است و به عنوان یکی از مناطق گردشگرپذیر آستارا محسوب می شود.
ایستگاه هواشناسی آستارا دمای هوای این شهرستان را در زمان ارسال این خبر، هفت درجه سانتیگراد، میزان بارش در شبانه روز گذشته را 24.2 میلیمتر و نم نسبی هوا را 93 درصد اعلام و برای فردا، آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پیش بینی کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.