مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران از روز گذشته در این استان گفت: بارش ها تا سه روز آینده در گیلان ادامه داشته و دمای هوا نیز تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه هوای سرد و بارشی به گیلان از عصر روز گذشته، گفت: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی برای مناطق جلگه‌ای بارش باران و برای مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در شبانه روز گذشته و امروز بیشتر است، افزود: این سامانه بارشی در سه روز آینده نیز در استان گیلان فعال خواهد بود.

دادرس با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان گیلان نیز ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر شرایط جوی شهر رشت مرکز استان نیز ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، بارندگی متناوب و وزش باد دمای هوای این شهر نیز ۱۱ درجه و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

وی همچنین به وضعیت دریای نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وزش باد در سواحل شرایط برای فعالیت‌های مرتبط و همچنین شنا مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر صدور اطلاعیه از همه دستگاه‌ها خواست تا تمهیدات لازم برای مقابله حوادث احتمالی را اتخاذ کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.