به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حسین خورشیدی روز چهارشنبه در پایگاه ایمنی و سلامت میدان گاز آستارا گفت: خدمات نوروزی هلال احمر در میدان گاز و منطقه صیادلر محور آستارا - اردبیل با فعالیت 50 امدادگر در یک پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار شبانه روزی تا 15 فروردین ادامه دارد.
وی اظهار داشت: چهار دستگاه خودروی آمبولانس، امداد و نجات و پشتیبان از امکانات این طرح است و امدادگران به ارائه کمک های اولیه، رهاسازی مصدوم از صحنه حادثه و انتقال به مراکز درمانی اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است و در صورت نیاز از مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج استفاده خواهد شد.
خورشیدی خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران، در حوادث جاده ای با شماره 112 ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره مند شوند.
وی افزود: توزیع 15 هزار نسخه نقشه راهنما و کنترل فشار و قند خون، پانسمان و برپایی خیمه نماز از خدمات نوروزی هلال احمر است.
حسن رستم زاد فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: سرعت عمل و برخورد ملایم امدادگران با حادثه دیدگان ضروری است و با توجه به کثرت حوادث، نیروهای داوطلب هلال احمر در کنترل و مدیریت بحران های احتمالی همکاری کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.