معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان به ظرفیت های موجود در جهت اشتغالزایی از طریق اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 97 کل کشور اشاره کرد و گفت: سهم گیلان از این محل به صورت ملی 1357 میلیارد تومان و به صورت استانی 56 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که با اجرای آن برای 26 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد احمدی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و نیز ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: مبلغ 251 میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت شده است که باتوجه به اعتبار 410 میلیارد تومانی برای سال جدید نیازمند جدیت و اهتمام بیشتری در این بخش هستیم.

وی بر ضرورت جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی تأکید و تصریح کرد: دستگا‌ه‌های اجرایی باید در معرفی طرح ها، منتهی شدن به شغل را محور اصلی کار خود قرار دهند و نظارت ها در این بخش طی سال 98 تشدید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اعتبار 123 میلیارد تومانی در جهت اشتغالزایی افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی اظهار داشت: تسهیلات خرد همچون مشاغل خانگی می‌تواند خودکفایی بسیاری از افراد تحت پوشش و اشتغالزایی آنان را به دنبال داشته باشد.

وی به ظرفیت های موجود در جهت اشتغالزایی از طریق اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 97 کل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی از اهداف این بخش از بودجه است که منابع بسیاری به صورت ملی و استانی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهد.

سید محمد احمدی منابع ایجاد اشتغال گسترده و مولد در گیلان را شامل ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌‌های سرمایه‌‌ای و یارانه سود تسهیلات عنوان کرد و گفت: سهم گیلان به صورت ملی هزار و 357 میلیارد تومان و به صورت استانی 56 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این منابع با تشخیص شورای برنامه ریزی استان به محورهای توسعه و پیشرفت گیلان که بسترهای ایجاد شغل را دارد اختصاص پیدا می کند افزود: در مسیر اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 97 برای اشتغالزایی 26 هزار نفر در گیلان هدف گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح مشارکت جدی بانک‌ها را می‌طلبد گفت: باید در این مسیر بسیار پرتحرک تر از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و رونق تولید عمل کنیم تا شاهد پویایی بخش اشتغال باشیم.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش از سوی دستگاه های اجرایی مختلف و بانک های عامل درخصوص آخرین وضعیت عملکرد تسهیلات حمایت از توسعه و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر و نیز رونق تولید، اجرای طرح پایلوت ساماندهی مشاغل غیررسمی چندمنظوره در استان گیلان بررسی و به مشکلات 10 واحد تولیدی نیز رسیدگی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.