به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر یکشنبه در جلسه معارفه اعضای شورای نظارت بر نمایش در فرمانداری این شهرستان گفت: تشکیل این شورا و راه اندازی سالن از دغدغه های هنرمندان نمایش آستارا بود و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم، آمفی تئاتر 700 نفره این شهرستان تجهیز شود.
شاپور تشرینی افزود: سابقه نمایش در آستارا حدود 70 سال است و به علت ترکی بودن اغلب نمایش ها در آستارا، اخذ مجوز اجرا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مشکلاتی داشت که با تشکیل این شورا، تعداد نمایش های تولیدی هنرمندان آستارا افزایش و مشکلات کاهش خواهد یافت.
وی بیان کرد: امسال شش نمایش در آستارا با استقبال شهروندان اجرا شد و در سال آینده برگزاری کارگاه های آموزشی و جشنواره های نمایشنامه نویسی در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی قرار خواهد گرفت.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای نظارت بر نمایش در شهرستان ها از پنج نفر آشنا و آگاه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و نمایش تشکیل می شود و نظارت و صدور پروانه نمایش از وظایف آنهاست.
سامان ساسانیان افزود: مسائل و معضلات اجتماعی باید با زبان هنر به مخاطبان منتقل شود و طرح های فرهنگی و اجتماعی در آستارا، پیوست هنر داشته باشد.
وی بیان کرد: کشور به دلیل تحریم ها با مشکلات اقتصادی رو به روست و نشاط اجتماعی با برنامه های فرهنگی و هنری در طول تعطیلات نوروز، باید مورد توجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان باشد.
حجت الاسلام حسین علی رضا زاده، مجید جوهری، علی اکبر باقری ارومی، بابک زینالی و سیامک حسن زاده به عنوان اعضای شورای نظارت بر نمایش شهرستان آستارا معرفی شدند.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن اداره ارشاد آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.