به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر جهان آرای غروب یکشنبه در نشست پرسش و پاسخ خبرنگاران استان گیلان در رشت افزود: علاوه بر ثبت نام به صورت اینترنتی، پذیرش فرهنگیان کشور برای اسکان در خانه های معلم و مدارس استان به صورت حضوری نیز انجام می شود.
وی اظهار داشت: 11 خانه رفاهی، 148 مورد اتاق و سوئیت ، 340 واحد آموزشی با بیش از دو هزار و 700 کلاس از سوی آموزش و پرورش گیلان برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده که پذیرش مسافران فرهنگی کشور در این مکان ها، از بیست و هشتم ماه جاری آغاز می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم مشاوران برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس بیان داشت: وظیفه سازمانی، عاطفی و انسانی این مشاروان است که در این باره دقت نظر داشته باشند ضمن این که مراکز مشاوره ای و مرکز مشاوره خانواده در مناطق مختلف استان فعال است.
جهان آرای با بیان این مطلب که آموزش و پرورش گیلان تمام سعی خود را در راستای عدالت آموزشی به کار می گیرد، خاطر نشان کرد: فعالیت 12 مدرسه در این استان با یک دانش آموز، 27 واحد آموزشی با دو دانش آموز ، 40 مدرسه با سه دانش آموز و به طور کلی 332 مدرسه با 10 دانش آموز به پایین در راستای عدالت آموزشی است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به آموزش های مهارتی از سوی دانش آموزان در کنار دروس تئوری بیان داشت: مهارت های فنی همواره مورد تاکیدست و عمده تلاش ها بر اینست که دانش آموزان مهارت های کلامی و حرفه ای شان تقویت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از این نشست با بیان موفقیت ها و فعالیت های این مجموعه فرهنگی در بخش های مختلف تصریح کرد: رتبه استان بیشتر با تاکید بر خروجی اعداد و ارقام کنکور، در جایگاه ششم کشوریست که حفظ و نگهداری این رتبه یا ترمیم آن تلاش همه همکاران، دانش آموزان و ... را می طلبد.
وی با اشاره به فرارسیدن سال جدید و تعطیلی دانش آموزان خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزی بر داستان نویسی دانش آموزان تاکید شده بنابراین ارائه پیک نوروزی و تکلیف از سوی معلمان خلافست که در صورت مشاهده و یا اطلاع اولیاء به آموزش و پرورش، با معلم برخورد می شود.
جهان آرای با بیان فعالیت های پژوهش سراهای دانش آموزی در استان بیان داشت: همه دانش آموزان می توانند از پژوهش سراها بهره مند شوند، تاکید است که دانش آموزان از امکانات پژوهشی در کنار هم کلاسی های خود به صورت تیمی فعالیت داشته باشند.
استان گیلان دارای افزون بر 391 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.