امیر شرفخوانی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : همه ساله با دو تن از همکارانم چندین نمایشگاه کتاب را در استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و گیلان برگزار می کنم و دهمین نمایشگاه امسال را در اسفند ماه، در شهرستان آستارا دایر کردم.
وی ادامه داد: در سطح کشور در قالب مجمعی از مسئولان نمایشگاه های کتاب، استان های مختلف را بین خودمان تقسیم کردیم و بنا بر سال ها تجربه عرضه کتاب در استان های خراسان و گیلان، اغلب کتب مورد نیاز شهروندان این استان ها را تهیه و عرضه می کنم.
وی افزود : با وجود اینکه اهل کتاب، با اشتیاق تمام آن را می خرند و به اصطلاح، نمایشگاه را جارو می کنند، وضعیت بازار کتاب وخیم و از اردیبهشت ماه امسال، به شدت کساد شده است.
شرفخوانی بیان کرد: قیمت کتاب های نمایشگاهی، همواره با تخفیف و پایین تر از بازار آزاد است و با راه اندازی کانال در شبکه های اجتماعی، فروش اینترنتی نیز داریم.
مسئول نمایشگاه کتاب آستارا گفت: هر چند بسیاری از مردم به مطالعه در فضای وب و اندروید علاقه نشان می دهند، اما به قول بزرگان علم و حکمت، هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و برای تربیت نسل کتابخوان، باید در مدارس به اندازه کتب درسی، به کتاب ها و جزوات غیر درسی نیز اهمیت داده شود.
شرفخوانی افزود: تلاش چندین ساله من و همکارانم در برپایی نمایشگاه های کتاب در برخی شهرها باعث ارتقاء آگاهی اجتماعی از آسیب های اعتیاد و جذب مشارکت بهبود یافتگان از آن شده و در حوزه های تربیتی و فرهنگی دیگر نیز، تاثیرگذار بوده است.
او ادامه داد: کتابخوانی در همه ابعاد جامعه حتی انگیزش شهروندان به پاکیزگی معابر عمومی، مدیریت پسماند، تلطیف روابط و برخوردهای اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی تاثیرگذار است و مسئولان امر باید، کاهش خرید کتاب از سوی مردم را به عنوان یک مشکل جدی دریابند.
شرفخوانی بیان کرد: برپایی نمایشگاه ها و حمل و نقل کتاب در شهرهای مختلف برای ما هزینه بر است و اغلب در قبال استفاده از سالن اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه، اجاره بها پرداخت می کنیم، اما نمایشگاه جزو عملکردهای ارشاد تلقی می شود و انتظار داریم در قبال این تبلیغ برای اداره، از دریافت اجاره بها از ما صرف نظر شود.
وی افزود : نمایشگاه کتاب 30 ناشر ملی با چهار هزار عنوان کتاب دفاع مقدس، فرهنگ، دین، ادبیات، روانشناسی، کودک و نوجوان، پزشکی، داستان و تاریخ با 50 درصد تخفیف، از اول تا 25 اسفندماه صبح و عصر در گالری معراج اداره ارشاد آستارا دایر شده بود.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و نخستین کتابخانه استان گیلان در سال 1302 در این شهرستان تاسیس شده است.
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.