شهرود امیر انتخابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنچه در نوروز امسال متفاوت از سال های پیش خواهد بود، بهره گیری از راهنمایان گردشگری بعنوان سفیران فرهنگی است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از راه اندازی و فعالیت 14 اقامتگاه بوم گردی در ایام نوروز 98 خبر داد و تصریح کرد: این اقامتگاه ها با ظرفیت 280 نفر آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.
امیرانتخابی ادامه داد: کمترین اثر بر محیط زیست، بیشترین مزایای اقتصادی برای مردم میزبان، کمترین اثر بر فرهنگ های بومی و بیشترین احترام برای آنها و همچنین عالی ترین رضایت برای گردشگران از اهداف اصلی اقامت گاه های بوم گردی است.
امسال ظرفیت جدیدی به نام بوم گردی، به ظرفیت های اقامتی و گردشگری استان اضافه شده و شرایط به گونه ای است که بتوان از ظرفیت روستاها به عنوان ظرفیت کمتر شناسایی شده، استفاده شود و در کنار این موضوع اقتصاد روستا متحول شده و با احیای فرهنگ ، آداب و رسوم فراموش شده در روستاها این شرایط به اشتغال پایدار در مناطق روستایی منجر می شود.
وی یادآور شد: این استان پس از خراسان رضوی و مازندران سومین استان پرتردد کشور شناخته شده و امسال نیز با همه امکانات آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
99 هتل ، 95 مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی ، 275 مجتمع پذیرایی بین راهی ، 32 هتل آپارتمان، یک هزار و 480 خانه مسافر ، 58 سفره خانه سنتی، 75 دفتر خدمات مسافرتی و یک تاکسی گردشگری در گیلان آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.