به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح این مجتمع پذیرایی گفت: وجود این قبیل واحدها در محور آستارا-اردبیل برای اسکان موقت گردشگران ضروری است و با افتتاح این واحد، بخشی از نیاز برطرف شد.
پاشا سماپور افزود: این مجتمع به مساحت چهار هزار متر مربع، در سه طبقه، ظرف چهارسال و با 90 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و برای 25 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی بیان کرد: این مجتمع دارای رستوران، تالار و کافی شاپ است و در مراحل بعدی، استخر شنا و پارک کودک نیز خواهد داشت و همکاری مسئولان در توسعه آن ضروری است.
فرماندار آستارا هم گفت: این شهرستان از قابلیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برخوردار است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی، ظرفیت های گردشگری آستارا بهتر معرفی خواهد شد.
حسن رستم زاد افزود: آستارا تنها مرز زمینی گیلان با خارج از کشور است و توسعه همه‌ جانبه این شهرستان، توسعه استان را در پی خواهد داشت و طرح های گردشگری در جذب و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در آستارا تاثیرگذار است.
عضو هیات علمی دانشگاه گیلان هم بیان کرد: برای کاهش بیماری ها باید الگوی مصرف غذا اصلاح شود و استفاده از غذاهای سنتی و بومی هر منطقه گسترش یابد.
روشن بابایی افزود: غذاهای متنوع گیلان از دلایل جذب گردشگر است و باید مجتمع های بین راهی عذاهای محلی ارائه کنند و گیلان با 170 نوع غذای محلی، از استان های غنی در گردشگری غذا محسوب می شود.
اجرای محمدرضا حیاتی از گویندگان باسابقه تلویزیون، استندآپ کمدی سامان گوران از هنرمندان طنزپرداز صداو سیما، شعرخوانی اکبر اکسیر و موسیقی زنده رحیم شهریاری از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 26 واحد پذیرایی بین راهی در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و سالانه میزبان چند میلیون مسافر و 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.