به گزارش خبرنگار ایرنا، طاهر موهبتی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت افزود: در گیلان نیز نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان ماسال در مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت به اجرا درآمد.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در نسخه نویسی الکترونیک وقتی بیمار به پزشک تحت پوشش این برنامه مراجعه کرد، به دفترچه نیازی ندارد و با ارائه کد ملی خود، هویت بیمار و پوشش بیمه‌ ای او تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل خواهد شد و اگر این سه مورد تایید شد؛ یک شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه می‌شود.
موهبتی با اشاره به برنامه رفع همپوشانی بیمه ای بیان داشت: در این باره تفاهمنامه ای با تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ه) و نیروهای مسلح انجام شده و پیش بینی ما تا پایان امسال، برای رفع همپوشانی دو میلیون و 600 هزار دفترچه بیمه بود که بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 800 همپوشانی بیمه ای انجام شده و در این برنامه در زمان صدور و تمدید دفترچه، همپوشانی کنترل می شود.
وی درباره برنامه دولت الکترونیک سلامت خاطر نشان کرد: گیلان به همراه چهار استان دیگر از استان هایی هستند که از فروردین سال آینده برنامه دولت الکترونیک در آنها آغاز می شود که بر اساس برنامه بایستی تا پایان خرداد در همه بخش ها اجرایی شود.
وی در تشریح طرح استحقاق سنجی به عنوان یکی از طرح های بیمه سلامت و با بیان اینکه این طرح در زمان حاضر در تمام بیمارستان های گیلان در بخش بستری به اجرا درآمده، اظهار داشت: استحقاق سنجی بیمه شدگان طرحیست که بر اساس آن بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر جنسیت ، هم پوشانی و تاریخ اعتبار دفترچه شناسایی و ارزیابی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان بیمه سلامت حدود 40 میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که بیشترین آنها بیمه روستاییان با 22 میلیون نفر و کمترین نیز سایر اقشار از جمله دانشجویان، خانواده های شهدا و ... است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه هیچ مانعی برای بیمه شدن افراد فاقد بیمه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ششم، بیمه اجباریست اما راهش این است که افراد فاقد بیمه برای بیمه شدنشان مراجعه کنند.
بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 300 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.