به گزارش خبرنگار ایرنا، کاشت 10 هزار اصله درخت در دانشگاه گیلان از درختان مثمر و گونه های بومی با حضور وزیر علوم، استاندار گیلان، رئیس دانشگاه گیلان و جمعی از معاونان و اساتید این دانشگاه در محوطه دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان آغاز شد.
در اجرای طرح کاشت 10 هزار اصله درخت در دانشگاه گیلان، یکی از خیرین این دانشگاه 300 اصله درخت برای کاشت را تقبل کرده است.
پروژه محوطه دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان با مساحت 14 هزار مترمربع و تکمیل دیوار کشی ضلع جنوبی و شرقی این دانشگاه به متراژ چهار هزار مترمربع با هزینه بالغ بر 28 میلیارد ریال امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری می رسد.
ایستگاه بین المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب با همکاری آکادمی علوم چین نیز امروز با هزینه ای بالغ بر 150 هزار دلار به بهره برداری خواهد رسید؛ این ایستگاه که با هدف مطالعه اکوسیستم و تغییرات آب و هوایی در جهان راه اندازی شده، جمهوری اسلامی ایران را به شبکه مطالعات اقلیمی - اکولوژی خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین و قاره آفریقا متصل می کند.
عضویت در شبکه ارزیابی اکولوژیک منطقه آسیا و آفریقا، مشارکت در طرح های کلان بین المللی در آینده و به ویژه موضوعات حول محور احیای جاده ابریشم، ایجاد امکان فعالیت های آموزشی و پژوهشی برای محققان و فراهم شدن امکان تبادل استاد و دانشجو بین کشورهای مختلف قاره آسیا از جمله مزایای احداث این ایستگاه در دانشگاه گیلان است.
اتصال دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور، ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه گیلان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه، حضور در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، نشست با مدیران دانشگاه و نمایندگان تشکل های صنفی، سیاسی و علمی از دیگر برنامه های این سفر است.
بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود 17 هزار دانشجو در رشته های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 10 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.