به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری این شهرستان گفت: طبق قانون باید کالاهای قاچاق مکشوفه به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی رشت منتقل شود اما به علت حجم زیاد کالای قاچاق، امکان انتقال روزانه آنها به مرکز استان گیلان وجود ندارد.
وی ادامه داد: گاه نصف کالاهای ارسالی به مرکز استان، بعد از بررسی و احراز نشدن قاچاق، دوباره به آستارا بازگردانده می شود و هزینه وقت و حمل و نقل، به ضرر چرخه اداری و صاحبان کالاهاست.
وی بیان کرد: اگر اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی در آستارا انبار اجاره یا احداث کند، تشخیص کالاهای قاچاق و احراز تخلف به سرعت انجام و اجناس غیر قاچاق به صاحبان آنها عودت خواهد شد.
ساسانیان با اعلام مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا به کمیسیون استانی آن مبنی بر ساخت یا اجاره انبار اموال تملیکی در این شهرستان، پیگیری این موضوع را از سایر دستگاه های مرتبط نیز خواستار شد.
او از اداره کل گمرک آستارا خواست، میزان کالاهای قاچاق موجود در انبارها و مقدار فاسد و رو به فساد آنها را به مراجع استانی گزارش کند تا اداره اموال تملیکی رشت، رفع این مشکل را جدی بگیرد.
گمرکات زمینی، دریایی و ریلی آستارا فعال است و به گفته مدیرکل گمرک این شهرستان، از ابتدای سال جاری تا اسفند ماه 680 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 307 میلیون دلار، از گمرک به خارج از کشور صادر و 185 هزار تن کالا به ارزش 198 میلیون دلار وارد شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.