به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز دوشنبه در مراسم آغاز برنامه سلامت نوروزی در استان گیلان در رشت افزود: سلامت جامعه در گرو تامین بهداشت و امنیت غذایی است ؛ بنابراین بایستی در ایام نوروز به امنیت غذایی مسافران بیش از پیش توجه شود.
وی اظهار داشت: بحث غذا و آلودگی هایی که مرتبط با غذاست، میتواند جزء موارد حاد و بحرانی باشد که خیلی سریع خود را نشان می دهد، بنابراین بایستی به این مهم توجه جدی شود.
وی با بیان این که در ایام نوروز سه برابر جمعیت گیلان ممکن است به این استان سفر کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به ورود این مسافران، حوزه فعالیت در بحث ارائه مواد غذایی، زیست محیطی آب و مسایل مرتبط به آن بسیار حائز اهمیت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نقش بازرسان بهداشت محیط در ایام نوروز برای تامین امنیت غذایی مسافران و گردشگران نوروزی بیان داشت: نقش بازرسان بهداشت محیط در پیشگیری و ایجاد احساس امنیت و آرامش فوق العاده حائز اهمیت است.
وی با بیان این که بازرسی های بهداشت محیط به منظور تامین امنیت غذایی تنها مربوط به نوروز نیست، خاطر نشان کرد: البته بازرسی های بهداشت محیط از سوی معاونت بهداشتی درمانی استان در طول سال به خوبی انجام می گیرد که جای قدردانی دارد.
برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی و به منظور کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های واگیر دار منتقله از عوامل یاد شده به ویژه آب و غذا و کاهش بار بیماری های غیرواگیر با هدف نهایی ارتقای سطح سلامت جامعه از امروز (دوشنبه) به اجرا درآمده و تا بیستم فروردین ماه آینده ادامه دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.