به گزارش خبرنگار ایرنا، جشنواره فرهنگی آموزشی با برگزاری مانور امداد و نجات در راستای طرح مشترک جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش استان گیلان و با توجه به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و با هدف ارائه هشدارهای لازم به دانش آموزان برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری برگزار شد.
در برگزاری این مانور به صورت نمادین اطفای حریق، پانسمان، باند پیچی، آتل بندی و احیای قلبی و ریوی توسط جمعی از دانش آموزان به نمایش گذاشته شد تا در صورت نیاز بتوانند آموخته های خود در این مانور را مورد استفاده قرار دهند.
طرح ملی دادرس طرح مشترک وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر با هدف نهادینه شدن آموزش های امدادی از سن پایین به دانش آموزان دوره متوسطه اول (هشتم) و با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.
در اجرای این طرح در استان گیلان، 324 مدرسه با مشارکت 65 هزار دانش آموز پایه هشتم در حال اجراست، اجرای طرح ملی دادرس در چهار سطح درون مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری است.
چهارشنبه سوری یکی از جشن های کهن ایرانیان است که براساس رسمی دیرین و اعتقاد پیشینیان، شب چهارشنبه آخر سال برای استقبال از فصل بهار و روشنی و دفع بلا برپا می شود.
مراسم نمادین مانور امداد و نجات با محوریت چهارشنبه آخر سال و طرح ملی دادرس در رشت به صورت نمادین در مدرسه پسرانه متوسطه اول سلطان جلیلی ناحیه یک رشت برگزار شد.
استان گیلان دارای بیش از 391 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.