به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده ولی فقیه در استان گیلان روز یکشنبه در این یادواره در مسجد جامع شهر تالش گفت: ایثارگران و آزادگان به جوانان امروز بگویند که در هشت سال دفاع مقدس، برای رضای خدا و حفظ میهن و ارزش ها جنگیدند و امروز، میدان عمل برای جوانان فراهم است.
آیت الله رسول فلاحتی افزود: تنها کشوری که با اقتدار در برابر سلطه جهانی ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است و آینده انقلاب اسلامی و کشور، در دست جوانان خواهد بود.
وی خطاب به مسئولان بیان کرد: شهدا و مردم برای این کشور زحمت زیادی کشیده و جان های شیرینی فدا کرده اند و اکنون باید قدر جوانان دانسته شود و قشر جوان نیز، علم و توانمندی خود را ارتقا دهد.
وی ادامه داد: جوانان، استوانه های اقتدار هر جامعه هستند و باید علاوه بر حمایت از آنها، دشمن را به آنان بشناسانیم تا هرگز مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
فلاحتی گفت: اغلب شهدا نوجوان و جوان بودند و قشر جوان امروز نیز باید با مطالعه، علم اندوزی و بصیرت افزایی راه نفوذ دشمن را ببندد و برای آینده روشن کشور تلاش کند.
امام جمعه رشت اظهار کرد: همه چیز را مدیون شهدا هستیم و نشستن پای خاطرات دوران دفاع مقدس، زنده کردن ارزش ها و آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی وظیفه ماست.
مداحی و پخش نماهنگ شهدا از بخش های دیگر این یادواره بود.

** مسابقات کشتی یادبود غنی زاده کشتی گیر پیشکسوت تالش برگزار شد
کشتی گیران شهرهای هشتپر، اسالم و لیسار تالش، به مناسبت یادبود براتعلی غنی زاده کشتی گیر پیشکسوت این شهرستان، مسابقه دوستانه برگزار کردند.
رئیس هیات کشتی تالش روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: زنده یاد غنی زاده از دوران کودکی در رشته ورزشی کشتی فعالیت کرده و از نظر اخلاقی و پهلوانی اسوه ورزشکاران و جوانان بود و عنوان های قهرمانی های متعددی در سطح استان کسب کرده و شاگردان بسیاری را به جامعه کشتی تحویل داده بود.
پیمان استوار اظهار کرد: این رقابت ها روز گذشته با شرکت ده ها کشتی گیر نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال به میزبانی شهر اسالم و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد و نفرات برتر به مسابقات استانی راه خواهند یافت.
تالش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت به فاصله 110 کیلومتر در غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان، چهار هزار و 600 ورزشکار شامل یک هزار و 125 زن و سه هزار و 475 مرد در 30 هیات ورزشی فعالیت می کنند.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.