حجت لاسلام عباس صباحی روز شنبه افزود: به مناسبت آغاز ایام سیزده رجب و اجرای مراسم معنوی اعتکاف که به عنوان احیای سنت حسنه معرفی شده و اداره تبلیغات لاهیجان آماده ثبت نام و ساماندهی اعتکاف کنندگان می باشد که ارائه خدمات و برنامه ریزی به آنان نیازمند ساماندهی است .
وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف فرصتیست تا بندگان خدا بتوانند با خدای خود خلوت کنند، اظهارداشت: این مراسم قریب 20سال در مساجد و بقاع این شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
وی یادآورشد: پنج مکان در شهرستان لاهیجان برای برگزاری این مراسم تعیین شده؛ پنج مکان مسجد جامع لاهیجان ویژه برادران، مسجد ابوالفضل کوه بیجار ویژه خواهران و در روستاهای آهندان و کنف گوراب ،مسجد قاضی محله بهمدان .
صباحی تصریح کرد: برنامه ریزی ها و ساماندهی ها توسط ستاد مراسم اعتکاف انجام می شود و ما وظیفه داریم شرایط محیطی را برای راه اندازی معتکفین و پشتیبانی آنها انجام دهیم و در حد توانایی به اعتکاف کنندگان خدمت رسانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه پنج وعده از معتکفین اعم سحری و افطاری پذیرایی می شود که هزینه های آنان توسط خیرین و معتکفین پرداخت خواهدشد، گفت: برنامه های دعا و حلقه های معرفتی توسط کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی برای اعتکاف کنندگان انجام می شود.
سال گذشته 500نفر در مراسم اعتکاف شهرستان لاهیجان شرکت کردند که 80درصد شرکت کنندگان در سال های گذشته را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
مراسم معنوی اعتکاف از سیزدهم رجب المرجب آغاز می شود.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.