گروهی از دانشجویان مامایی عضو انجمن علمی دانشجویی مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور آگاه سازی شهروندان با ویروس HPV (پاپلیوم ویروس انسانی ) پویشی را همراه با غربالگری رایگان قندخون ، فشارخون و خطرسنجی بیماری قلبی برای شهروندان لاهیجانی راه اندازی کردند.
یاسمن حسین زاده دبیر انجمن علمی دانشجویی مامایی دانشکده شهید بهشتی رشت به ایرنا گفت: پویش HPV به همراه غربالگری برای اولین بار در لاهیجان به مناسبت روز جهانی آگاه سازی از HPV با همکاری مرکز بهداشت شهرستان لاهیجان بصورت رایگان برای عموم مردم برگزار شد .
وی خاطرنشان کرد: در این پویش آگاهی از ویروس HPV همچنین غربالگری قند و فشار خون و خطر سنجی برای عموم مردم و مراجعه کنندگان بصورت رایگان انجام و علاوه بر آن بخش آموزشی و تفریحی نیز از سوی گروهی از همکاران برای توجیه و آموزش کودکان فعال است.
وی یادآورشد: HPV یک نوع بیماری است که از رابطه های جنسی نوین بوجود می آید و در ایران کمتر به خطرات آن پرداخته شده و مردم اطلاعی درباره این ویروس ندارند.
لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.

** حوزه علمیه تالش طلبه می پذیرد
مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) تالش از پذیرش طلبه در این مرکز علمی تا 22 فروردین ماه سال آینده خبر داد.
حجت الاسلام حسن خانجانی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: رشته های عمومی و شاخه های تخصصی فقه، کلام، اصول دین و فلسفه در این حوزه علمیه دایر است و علاقه مندان با داشتن پایه تحصیلی هشتم متوسطه و حداکثر 18 سال، برای نام نویسی به حوزه مراجعه کنند.
وی افزود: حوزه علمیه تالش از سال 61 دایر و فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 75 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: این مرکز با آغاز یک طرح تجاری در پایان سال جاری، برای درآمدزایی و تامین هزینه های امور فرهنگی و معنوی طلاب تلاش می کند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی و کاربردی در آن فعال است.
7106 / 7124 / 6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.