به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد با اشاره به شرایط گیلان در طول تاریخ اظهار کرد: گیلان به عنوان دروازه ورود به اروپاست؛ هنوز گیلان به منزله ورود و خروج به اروپا محسوب می شود و این شرایط بر آن حاکم است.
وی کریدور شمال – جنوب را بستری برای ارتباط اروپا و شبه قاره هند و شرق آسیا دانست و بیان کرد: راه آهن گیلان در راستای اتصال غرب و شرق را به فال نیک می گیریم.
وی با یادآوری سخنرانی دکتر روحانی در مسجد ارک تهران در سال 57 گفت: آقای روحانی در سخنرانی مذکور از حاج آقا روح الله خمینی به عنوان الامام خمینی نام بردند و کلمه امام در مورد امام(ره) را برای نخستین مرتبه آقای روحانی به کار بردند.
آیت الله فلاحتی به شرایط ایجاد شده در کشور اشاره کرد و یادآور شد: آقای روحانی می دانند کشورهای قلدری مانند آمریکا قابل اعتماد نیستند و در سخنرانی در لاهیجان فرمودند آمریکا می خواهد به 40 سال قبل برگردیم و ما نمی خواهیم به گذشته برگردیم.
وی با بیان اینکه با تکیه به توان داخلی می توانیم 'نمی خواهیم به گذشته برگردیم' را محقق کنیم، اظهار کرد: اداره جامعه نیازمند تلاش است و اینکه انسان بتواند خود را وقف کند.
امام جمعه رشت به سعه صدر رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: همچنان که در سخنرانی خود در آذربایجان غربی و در گیلان بیان داشتید، اروپایی های یدک کش آمریکا و سلطه جو به درد ما نمی خورند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آسیای میانه بستر خوبی برای روابط تجاری ما فراهم کرده ، تصریح کرد: در عراق باید حضوری بیشتری داشته باشیم ضمن اینکه ملت عراق عاشق رابطه با مردم ایران هستند و روابط با کشورهای منطقه و همسایه پوزه قدرت های استکباری را می شکند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فقر مردم در زیر سرسبزی استان پنهان مانده ، بیان کرد: نگاه رئیس دولت باید به سراسر ایران باشد اما در گیلان هنوز شاهد بیمارستان عهد قاجاریم که نزدیک به صد سال قدمت دارند.
وی خاطرنشان کرد: نخستین مطالبه مردم گیلان از رئیس جمهور تحقق مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در استان است و امیدواریم برای رساندن جمهوری اسلامی ایران به قله های رفیع موفق باشید.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.