به گزارش خبرنگار ایرنا، اهمیت سفرهای استانی دولت و تدبیر این است که در جریان این سفرها، استان های دور و نزدیک در اقصی نقاط کشور دیده می شوند، تصمیماتی برای توسعه و پیشرفت آنها گرفته، پروژه هایی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که همه این موارد، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت آن استان خواهد داشت.
پیشتر از این گیلانی ها، طی دو سفر میزبان رئیس جمهوری ایران بودند، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود مهمان گیلانی ها بود که در این سفر تصمیمات قابل توجهی برای پیشرفت و توسعه استان گرفته شد، رئیس جمهوری اوایل فروردین ماه سال 96 نیز برای بهره برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی، به گیلان سفر کرد که گامی برای توسعه و پیشرفت این استان بود.
گیلانی ها در آستانه نوروز 98 نیز میزبان مهمان ارزشمندی شدند که به همراه خود خیر و برکت را به گیلان آورد، مردمان این خطه؛ طی دیروز و امروز میزبان رئیس جمهوری و شماری از هیات وزیران به استانشان بودند، گیلانی ها به خوبی از کاروان تدبیر و امید استقبال کردند. او نیز قبل از نوروز به مردمان دیار گیل و دیلم عیدی با ارزشی داد، افتتاح راه آهن قزوین -رشت عیدی ماندگار رئیس جمهوری به مردم این استان است که قبل از نوروز به گیلانی ها داد.
رئیس جمهوری ، در سخنرانی های خود در نشست های مختلف در این سفر، ضمن قدردانی از استقبال گرم مردم گیلان در این سفر بیان داشت: بسیار روز خوبی برای من و همراهانم بود؛ اول به خاطر مهر و محبت مردم گیلان مخصوصا در جمع مردم شهرستان لاهیجان و دیگر اینکه در اوایل سال 58 سفری به استان داشتم و در بسیاری از شهرستان ها سخنرانی کردم.
حجت الاسلام و السلمین روحانی اضافه کرد: امروز یادآور خاطرات سال های اول انقلاب بود، مردم خوب و شریف در دوران انقلاب و بعد از انقلاب همیشه در صحنه پشت نظام اسلامی بوده اند، احساسات مردم ما را واقعا شرمنده می کند، مردم سال سخت و پرمشکلی داشتند.
وی اظهار داشت: در پیشگاه خداوند شکرگزار هستیم؛ اگرچه ماه ها و روزهای سختی در سال 97 بر مردم گذشت اما باران رحمت الهی امسال و البته موفقیت های ما در صحنه های بین المللی جای شکرگزاری دارد.
وی بیان داشت: همه طرح هایی که در زمینه کشاورزی، گردشگری، فرهنگ و صنعت افتتاح شد؛ بسیار جالب توجه و دلگرم کننده بود و معنایش این است که مردم در شرایط تحریم به دنبال سازندگی برای جوانان هستند.
علاوه بر افتتاح پروژه راه آهن قزوین - رشت به عنوان سرلوحه همه پروژه های این سفر، رئیس جمهوری دستور افتتاح 51 پروژه و آغازعملیات اجرایی 9 پروژه اقتصادی و زیربنایی را در حوزه‌های کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری، گردشگری، نیرو و بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی صادر کرد که از دستاوردهای این سفر به شمار می رود، افتتاح این پروژه ها در اشتغالزایی در گیلان و توسعه و پیشرفت اهمیت بسزایی دارد.
در سفر دو روز گذشته رئیس جمهوری به استان گیلان، فاز اول مرکز امداد هوایی، پایگاه امداد ونجات، هتل 4 ستاره، 3 واحد بوم گردی، یک پست اسکله مجتمع بندری کاسپین، چهار دستگاه مخزن نگهداری روغن و غلات، پروژه های مخابراتی، بیمارستان 222 تختخوابی لاهیجان، بخش های اورژانس و زایمان در بیمارستان های سطح استان،57 پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، 122 پروژه شبکه آبیاری و زهکشی، پرورش ماهیان خاویاری، کارخانه های جوجه کشی، دو طرح کشتارگاه های صنعتی طیور، طرح ورق کارتن سرو گیلان، مجتمع ذوب آهن در فک شمال، مجتمع کشت و صنعت سبز دشت، مجتمع فرهنگی-هنری تالار مرکزی رشت و استخرهای شنا با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
همچنین با دستور رئیس جمهوری عملیات اجرایی دو پست اسکله بندری کاسپین، فاز یک توسعه زیرساخت های ارتباطی، طرح بازسازی و احیاء آب بندان های استان، تکمیل و آماده سازی زیرساخت آبزی پروری دریایی و آزاد راه منجیل - رودبار آغاز شد.
در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان گیلان، 14 تفاهم نامه با حضور رئیس جمهوری شامل پنج تفاهم نامه با عناوین تصویب و اجرای زیرساخت های 5 ناحیه صنعتی در شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، تالش، ماسال و رودسر، تصویب و اجرای یک شهرک صنعتی مرزی در آستارا، تامین منابع مالی طرح های نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و تعیین تکلیف واحدهای تملیکی تحت اختیار بانک های ملی، سپه و کشاورزی و توسعه همکاری ها در قالب پروژه های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولید، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه های مختلف فرش دستباف بین استانداری گیلان و بانک‌های عامل و شرکت‌های خصوصی و دولتی در راستای توسعه متوازن و پایدار در سطح استان به امضاء رسید.
رئیس جمهوری امروز (پنجشنبه) بعد از برگزاری جلسه شورای اداری و نشست مطبوعاتی و پاسخ به خبرنگاران گیلان را به مقصد تهران ترک کرد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.