این طرح ها که شامگاه چهارشنبه با حضور دکتر محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور بطور متمرکز در لاهیجان افتتاح شد در مجموع 14طرح شامل چهار طرح گردشگری ، یک هتل چهارستاره ، سه واحد بوم گردی و طرح های میراث فرهنگی است به میزان 32میلیارد و 200میلیون تومان با دستور رییس جمهوری بصورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسیدند.
محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم همزمان که در لاهیجان برگزار شد گفت: هم اکنون 189پروژه در سطح استان گیلان با حجم کل سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که از این پروژه ها 57 باب هتل با 654میلیارد تومان از حجم کل سرمایه گذاری طرح های گردشگری گیلان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان این که گیلان دارای دو هزارو 157تاسیسات گردشگری است که از این تعداد 130باب هتل است یاداور شد: تعداد هتل های موجود تا قبل از دولت یازدهم 98باب بوده که با افتتاح هتل چهارستاره شهرزاد لاهیجان تعداد هتل های گیلان در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان به 33باب افزایش یافت.
وی افزود:پیش بینی می شود اکثر طرح های گردشگری استان گیلان تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری برسند که با بهره برداری از این طرح ها دو هزار و شش طرح به ظرفیت اقامتی گیلان افزوده خواهد شد و کل ظرفیت تخت های استان به 37هزار و 798تخت خواهند رسید.
وی ظرفیت فعلی تخت های اقامتی گیلان را 28هزار و 792 تخت عنوان و تصریح کرد: ظرفیت اقامتی گیلان از 3درصد رشد برخوردار است که برای آن سه هزار و 153نفر اشتغال مستقیم پیش بینی شده است.
طالبیان گفت: هم اکنون 200طرح بوم گردی با حجم سرمایه گذاری 180میلیارد تومان از سوی بانک های عامل در گیلان پذیرفته شده است و 39طرح بوم گردی به میزان سرمایه گذاری 25میلیارد تومان نیز در سطح استان در دست اجرا است که اکثر آنها در سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور اظهارداشت:میانگین ضریب اشغال هتل ها در گیلان 51درصد است و از ابتدای سال تاکنون چهارصد و 19هزار و 612گردشگر خارجی وارد گیلان شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 211گردشگر بود 98درصد رشد داشته است.
وی یادآورشد:20میلیارد تومان به عنوان مصوبات سفر پروژه های میراث فرهنگی استان برای حفاظت ، مرمت ، احیا و ایجاد موزه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اهمیت و تاریخ مردم گیلان تصریح کرد: کاوش های باستان شناسی صورت گرفته درغار دربند رودبار در سال های اخیر و آزمایش های سال یابی بر روی فسیل های بدست آمده نشان می دهد که قدیمی ترین آثار سکونت انسان در ایران مربوط به 230هزار سال پیش در دوره پارینه سنگی قدیم مربوط به استان گیلان است .
وی خاطرنشان کرد: تنوع آثار فرهنگی و معماری گیلان از روستا تا عناصر مهم شهرسازی نیز این استان را منحصر به فرد ساخته است بطوری که تاکنون حدود سه هزار اثر و محوطه تاریخی و فرهنگی در این استان شناسایی شده است ضمن اینکه تنوع صنایع دستی و خوراک و میراث ماکول هم به اهمیت آن افزوده است.
معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در دهه مبارکه فجر امسال هم 527طرح درحوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی ،گردشگری با حجم کل سرمایه گذاری یک هزار و 600میلیارد تومان درسطح کشور بصورت متمرکز افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها تعداد پنج هزار و 562فرصت شغلی ایجاد ، شش هزار و 890 طرح و دو هزار و 819 اتاق به ظرفیت های فضاهای اقامتی کشور افزوده شد.
وی یادآورشد: با افتتاح این پروژه ها و 781پروژه قبلی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون حدود یکهزار و 408 طرح با حجم کل سرمایه گذاری شش هزار و یکصد میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مراسم ویدئو کنفرانس در خصوص افتتاح طرح های سازمان میراث فرهنگی در گیلان همزمان با مراسم افتتاح هتل شهرزاد لاهیجان در این هتل برگزار شد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.